دانش و فناوری

یک مسئول: جهاددانشگاهی تحول علمی را در جامعه ایجاد کرده است

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی با گام های بلند در مسیر دانش افزایی تحول علمی را در جامعه ایجاد کرده است.

رضوان باقلاچی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد مولود انقلاب زینت بخش علوم جدید و فناوری های نوین در کشور است و تمامی فعالیت های این نهاد وجهه دانش افزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه اقدامات جهاد دانشگاهی در استان اردبیل مبین حرکت آن در مسیر ایجاد رویکردهای جدید در دانش روز است، خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی توانسته است با فناوری های نوین به قطب بزرگ علمی – پزشکی در اردبیل تبدیل شده و سالانه پذیرای هزاران خانواده از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل اقدام اخیر جهاد دانشگاهی اردبیل در راه اندازی فاز نخست کارخانه نشاسته صنعتی و پلیمری را یادآور شد و بیان کرد: این کارخانه با قرار گرفتن در چرخه تولید به زودی می تواند نیاز کشور به نشاسته صنعتی کاربردی در صنایع نفت را تامین کند.
باقلاچی از ظرفیت عظیم این کارخانه در پذیرش سفارش شرکت های عظیم نفتی را یادآور شد و بیان کرد: حرکت جهاد دانشگاهی اردبیل در مسیر تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.
وی گفت: استان اردبیل بهشت گیاهان دارویی است که تا چند سال قبل مردم هیچ آشنایی با مزایای این گیاهان نداشتند که جهاد دانشگاهی با ورود علمی به این مبحث توانسته است محصولات دارویی با پایه گیاهان را تولید و روانه بازار کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل ادامه داد: در سال های آینده جهاد دانشگاهی اردبیل توان تبدیل به قطب علمی کشور را دارد که مسئولان باید با شناسایی و تقویت ظرفیت های این نهاد انقلابی نسبت به پرورش این استعدادهای علمی در استان همت کنند.
گفت و گو از: عادله جوادزاده، خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا