دانش و فناوری

۱۴ هزار و ۲۸۶ محصول فناورانه به نیازها پاسخ می‌دهد

براساس اعلام معاونت علمی؛

معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد ۱۴ هزار و ۲۸۶ محصول فناورانه به نیازها پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بازارسازی و تبدیل توانمندی‌های تولیدی به محصول و رساندن آن به بازار ضروری‌ترین اقدام برای تحقق جهش تولید و ثروت افزایی در کشور است.

امروزه نقش تعیین‌کننده علم و فناوری در رشد و توسعه کشورها و ارتباط بسیار نزدیک توسعه اقتصادی با ظرفیت یک کشور در تولید دانش و استفاده از دانش به یک باور عمومی تبدیل شده است. فناوری‌هایی که نقش اثرگذاری در پاسخ به نیازها و تامین امنیت کشورها دارد.

بر همین اساس همه کشورها در تلاشند تا با حمایت از فناوران و صنعتگران خود؛ زمینه توسعه کشورشان را فراهم کنند و به جای اتکا به بازار جهانی، توانمندی‌های بومی و داخلی خود را تقویت کنند تا برنده میدان مبارزه های صنعتی و جنگ‌های یحتمل آینده باشند.

اصلی‌ترین کارکرد و نقش زیست‌بوم فناوری و نوآوری در ایران نیز تحقق همین هدف است. اینکه فناورانه به بازیگران قدرتمند اقتصادی و صنعتی بدل شوند و آینده کشور را از وابستگی به بازارهای ملتهب جهانی برهانند.

یکی از اولویت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تلاش برای افزایش سهم فناوران ایرانی در صنعت و تولید کشور است. این کار را نیز با ارائه خدمات و حمایت های لازم به آنها و کمک به بومی‌سازی فناوری انجام می‌دهد.

فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در این مسیر اقدام به بازارسازی برای تولیدات دانش‌بنیان و معرفی محصولاتی کرده که توسط شرکت‌های دانش ‍‌بنیان و فناور به تولید رسیده‌اند و توانایی پاسخ دادن به نیازهای مختلف کشور را دارند.

معرفی ۱۴ هزار و ۲۸۶ محصول فناورانه با بازار تقاضا نیز یکی از دستاوردهای این تلاش ملی است.

محصولاتی در حوزه های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، سلامت و غیره که توسط شرکت‌های داخلی تولید شده‌اند و بستری آماده و مجهز برای تامین نیازهای صنعتی و تولیدی در کشور محسوب می‌شوند.

تولیداتی چون «زهرگیر زنبورعسل زرتک»، «طراحی بردهای الکترونیکی و مخابراتی فرکانس بالا و پیشرفته»، «دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده محیط»، «دستگاه اوزون ژنراتور چندمنظوره»، «دستگاه سیگنال امولاتور»، «جلیقه تحریک الکتریکی عضلات بدن»، «دستگاه کنترلی هوشمند خشک کن شالی»، «ربات صنعتی ۷ درجه آزادی»، «پالس اکسیمتر انگشتی»، «برد الکترونیکی اندازه‌گیری اکسیژن خون»، «دستگاه ارت الکترونیکی»، «دستگاه تراش و فرز سی‌ان‌سی»، «جت پلاسمای اتمسفری»، «سیستم ضد سرقت کانفیادو» و غیره که چند سالی است پاسخگوی نیازهای داخلی کشور شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا