دانش و فناوری

۱۵۰۰ متخصص پژوهش‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را به بازار می‌رسانند


فعالان ۲۶ کارگروه تخصصی فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با مشارکت بیش از ۱۵۰۰ متخصص و استاد دانشگاه، طرح‌های فناور را به بازار می‌رسانند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری، ۱۲ طرح فناورانه در نشست ماهانه کارگروه تخصصی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ارائه می‌شود تا زمینه را برای ارتقای پژوهش‌ها، رفع نیاز بیماران و توسعه مرزهای دانش این حوزه فراهم کند. از میان طرح‌ها، ۲ طرح، عمومی و ۱۰ طرح تخصصی دیگر، در حوزه ناباروری است.

در جلسات اخیر این کارگروه، توجه ویژه‌ای به بخش ناباروری و سلامت مادر و کودک شده است. بدین‌ترتیب فعالان این حوزه، به ارائه طرح‌هایی که ماهیت آنها نزدیک به بازار باشد، می‌پردازند.

ســتاد توســعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به منظور افزایش مشارکت متخصصان رشــته‌های بالینی پزشکی، علوم پایه و رشته‌های مرتبط از دانشگاه‌های فنی و همچنین بحث و تبادل‌نظر کارشناسان و صاحب نظران این رشته‌ها در زمینه تعیین اولویت‌ها و راهبری ظرفیت‌های مختلف کشور در زمینه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اقدام به طراحی و راه‌اندازی بالغ بر ۲۶ کارگروه تخصصی کرده است.

در این کارگروه‌ها، بیش از ۱۵۰۰ نفر از اساتید حوزه علوم پایه و بالینی از بخش پزشکی تا فنی و مهندسی، پژوهشگران، مدیران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت دارند.

اعضای این کارگروه‌ها به‌‌عنوان بزرگ‌ترین اتاق فکر سلول‌های بنیادی کشور بررسی و داوری طرح‌ها و ایده‌های ارسالی به ستاد را نیز بر عهده دارند.

بسیاری از اساتید سرشناس و برجسته کشور در حیطه‌های مختلف علوم پایه و بالینی که بعضی از مدیران و مسئولان رده بالای کشوری هستند، در این کارگروه‌ها حضور دارند.

کارگروه‌های تخصصی ســتاد، نقش بسزایی در تعیین جهت‌گیری هر رشــته تخصصی به منظور اعتلای دانش، تولید خدمات بالینی و فرآورده‌های مرتبط دارند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا