دانش و فناوری

۳۰ هزار گلستانی دانش آموخته دانشگاه علمی کاربردی

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان، از فارغ‌التحصیلی ۳۰ هزار دانش‌آموخته از دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان خبر داد.

حسن خان‌احمدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: بافت و ساختار دانشگاه علمی کاربردی با مراکز دیگر متفاوت است و این دانشگاه به دنبال استفاده از ظرفیت دستگاه های دیگر برای آموزش علمی کاربردی است که در این مسیر از ظرفیت نهادها و دستگاه های مختلف اعم از جهاد کشاورزی، جهاددانشگاهی و غیره کمک گرفته شد.
وی با بیان اینکه علمی کاربردی به دنبال کاربردی کردن علوم است، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۱۱ مرکز علمی و کاربردی در سطح استان گلستان تحصیل می کنند که از این تعداد دو مرکز در گنبدکاووس و مابقی مراکز در گرگان مستقر هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با اشاره به اینکه تحصیلات تکمیلی در برنامه و اساسنامه دانشگاه علمی کاربردی قرار ندارد، متذکر شد: در حال حاضر ۷۵۰ مدرس فعال در دانشگاه علمی کاربردی گلستان فعالیت دارند و تاکنون حدود ۳۰ هزار دانش‌آموخته از دانشگاه علمی کاربردی گلستان فارغ‌التحصیل شدند.
خان‌احمدی تأکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ظرفیت خالی دستگاه های اجرایی دیگر برای آموزش دانشجویان استفاده می کند و در این مسیر مانند سایر دانشگاه ها ساختمان جداگانه، نیروی انسانی و یا هیئت علمی مجزا ندارد بلکه از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی برای آموزش دانشجویان بهره می گیرد.
وی با بیان اینکه امیدوارم در مهر ماه امسال یک هزار دانشجو به دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان بپیوندد، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دو ارزیابی کمی و کیفی دارد که در ارزیابی کیفی به جرأت می توان گفت جهاددانشگاهی و قوه قضاییه جزو آموزشگاه های علمی و کاربردی با همان کیفیت و رسالت تعیین‌شده هستند اما در بخش ارزیابی کمی بخش خصوصی پیشگام‌تر است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان شائبه های مطرح شده در خصوص مدرک دانشگاه علمی کاربردی را تأسف‌آور خواند و تأکید کرد: مدرک دانشگاه علمی کاربردی از سوی کسی ارجاع می شود که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دانشگاه منصوب شده در نتیجه مدارک علمی و کاربردی مطابق با سیاست های وزارت علوم و اساسنامه دانشگاه علمی کاربردی صادر می شود و همتراز با مدارک صادره در موسسات و دانشگاه های وزارت علوم است.
خان‌احمدی شایعات مطرح شده در خصوص مدرک دانشگاه علمی کاربردی منصفانه نیست، خاطرنشان کرد: نباید برای بالا رفتن خودمان بر دوش دیگران راه برویم، موسسات دیگر می توانند برجستگی های خود را تعریف کنند اما چرا دست به تخریب دیگر مؤسسات و مراکز آموزش عالی می زنند؟!
وی با بیان اینکه برنامه ما توسعه کمی نیست، افزود: گرچه اعتقاد ما این است که پراکنش مراکز علمی و کاربردی باید اصلاح شود اما در حال حاضر به دنبال ایجاد رشته های جدید به منظور تقویت مراکز فعلی هستیم.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا