دانش و فناوری

پس از بودجه 20 میلیون دلاری سری A، Insempra آلمان برای تولید لیپید سازگار با محیط زیست برنامه ریزی می کند.

لیپیدها ترکیبات چرب، مومی یا روغنی هستند که، به عنوان مثال، معمولاً به شکل چربی و روغن هستند. در نتیجه آنها به شدت در تولید محصولات زیبایی و همچنین در مد و صنایع غذایی استفاده می شوند. در حال حاضر، بیشتر لیپیدها از پتروشیمی های مشکل ساز زیست محیطی می آیند. اما فرآیندهای جدید به این معنی است که امکان ساخت لیپیدها از مواد آلی وجود دارد.

این ایده استارتاپ آلمانی Insempra است که قصد دارد با استفاده از کارخانه های تخمیر مخمر، مخمر روغن را در لیپیدها در مقیاس صنعتی تبدیل کند. اکنون 20 میلیون دلار بودجه سری A به رهبری EQT Ventures جمع آوری کرده است. همچنین BlueYard Capital، Possible Ventures، Taavet Sten و Acequia Capital شرکت کردند. قابل ذکر است، سرمایه گذاران جدید شامل بازوی سرمایه گذاری غول FMCG هنکل، Henkel dx Ventures، و همچنین بایرن کپیتال و آلانته کپیتال هستند.

سری A به دنبال یک دور اولیه 15 میلیون دلاری است که در سال 2021 انجام شد.

لیپیدها برای کاربردهای آرایشی و بهداشتی و غذایی استفاده می شوند، اما Insempra همچنین در حال توسعه فناوری است که جایگزینی مبتنی بر زیستی برای مواد روزمره مانند پلیمرها و منسوجات ارائه می دهد. این شرکت قصد دارد روی تولید مواد مورد استفاده در آنتی اکسیدان ها، نگهدارنده ها، طعم دهنده ها و عطرها نیز کار کند.

بنیانگذار جنس کلاین قبلاً مدیر عامل شرکت AMSilk GmbH، یک تامین کننده صنعتی پلیمرهای ابریشم وگان بود.

او طی تماسی به من گفت: «لیپیدها معمولاً یا از طبیعت استخراج می‌شوند. شما گیاه را برداشت می کنید یا می توانید آنها را پتروشیمی تولید کنید. ما به اصطلاح از مخمر روغنی استفاده می کنیم. و این مخمرهای روغنی تحت شرایط خاصی در ظروف فولادی ما تحت شرایط متابولیک خاصی قرار می گیرند. سپس روغن‌های لیپید تولید می‌کنند که بعداً می‌توانیم آن‌ها را استخراج کنیم و می‌توانیم آن‌ها را در لوازم آرایشی و صنایع غذایی بفروشیم.»

او گفت که رقبای اصلی آن شرکت‌های تولید مواد تخصصی، عمدتاً شرکت‌های پتروشیمی هستند: «من هیچ شرکت دیگری با رویکردی مانند ما نمی‌شناسم».

Insempra همچنین الیاف را برای استفاده در صنعت مد تولید خواهد کرد. او گفت: «ما با امپریال کالج یک spinoff وجود دارد. “این در لندن واقع شده است. به آن سالینا می گویند و ما الیاف سالینا را در آنجا انجام می دهیم.

در بیانیه ای، تد پرسون، شریک EQT Ventures، افزود: “پلتفرم های فناوری جدید مانند Insempra's این پتانسیل را دارند که فرآیندهای تولید چندین صنعت چند میلیارد دلاری را به طور چشمگیری تغییر دهند و مواد تشکیل دهنده سفارشی را متناسب با نیازهای بازار توسعه دهند.”

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا