دانش و فناوری

اپل نحوه تشخیص کاربران اروپایی برای فعال‌شدن سایدلودینگ اپ‌ها را توضیح داد

به‌تازگی آپدیت iOS 17.4 منتشر شده که اولین نسخه سیستم‌عامل اپل با پیروی از چهارچوب نظارتی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا است. یکی از تغییرات اصلی این آپدیت، قابلیت سایدلوینگ اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌هایی غیر از اپ استور است. حالا اپل نحوه تشخیص کاربران اروپایی را توضیح داده است. به گفته این شرکت اگر برای طولانی‌مدت از کشورهای اروپایی خارج شوید، دیگر نمی‌توانید از قابلیت‌های آپدیت iOS 17.4 بهره ببرید.

اپل در بخش پشتیبانی سایت خود درباره تغییرات جدید iOS 17.4 و نحوه فعال‌شدن سایدلودینگ اپ‌ها توضیحاتی داده است. اپل می‌گوید که «مارکت‌پلیس‌های اپلیکیشن جایگزین» فقط برای مشتریان اتحادیه اروپا در دسترس قرار می‌گیرد. برای اینکه اپل شما را واجد شرایط بداند، کشور یا منطقه Apple ID شما باید روی یکی از کشورهای زیر تنظیم شده باشد:

«اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.»

چگونگی شناسایی کاربران اروپایی برای استفاده از سایدلودینگ

علاوه‌بر اینکه اپل آیدی شما باید روی یکی از کشورهای نام‌برده ثبت شده باشد، باید از نظر فیزیکی نیز در اتحادیه اروپا حضور داشته باشید. بررسی موقعیت جغرافیایی شما در گوشی انجام می‌شود و اپل می‌گوید مکان دقیق شما در سرورهای اپل ذخیره یا به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود.

اپل نحوه تشخیص کاربران اروپایی برای فعال‌شدن سایدلودینگ اپ‌ها را توضیح داد

تا زمانی که مبدأ اپل‌ آیدی شما یکی از این کشورها باشد و شما در آن‌ها اقامت داشته باشید، می‌توانید از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین استفاده کنید. برای این کار کافی است یکی از فروشگاه‌های جایگزین را از طریق مرورگر نصب کنید.

بااین‌حال، اگر سیستم‌های اپل متوجه تغییرات مکانی شما شوند، قابلیت‌های جدید iOS برایتان لغو می‌شود. اپل می‌گوید برای سفرهای کوتاه یک «دوره مهلت» وجود دارد، اما برای اقامت طولانی‌تر خارج از محدوده واجد شرایط اتحادیه اروپا، دسترسی به فروشگاه‌های اپلیکیشن لغو خواهد شد. هنوز مدت زمان دقیق این دوره مهلت مشخص نشده است.

در این حالت، دیگر نمی‌توانید از فروشگاه‌هایی غیر از اپ استور اپلیکیشن جدید نصب کنید. اپلیکیشنی نیز که قبلاً از یک فروشگاه جایگزین نصب کرده‌اید، دیگر نمی‌تواند خود را به‌روزرسانی کند. یا باید به یک کشور واجد شرایط برگردید یا آن اپ را حذف و معادل آن را از اپ استور مجدداً دانلود کنید.

همچنین، تمامی این موارد فقط برای آیفون صدق می‌کند. سیستم‌عامل iPadOS 17.4 از این موارد پشتیبانی نمی‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا