دانش و فناوری

اعلام تدابیر وزارت ارتباطات برای تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی

زارع پور به مهر خبر داد؛

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدامات برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در بستر پیامرسان‌های بومی به زودی اعلام خواهد شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات وزارت ارتباطات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغ کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: اقدامات و تدابیری در زمینه تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این اقدامات برای تبلیغات کاندیدهای ریاست جمهوری در بستر پیام‌رسان‌های بومی است که به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

وزارت ارتباطات چندی پیش در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز که قرار شد در برخی حوزه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود، مکلف شد زیرساخت‌های ارتباطی لازم را فراهم کند.

در این انتخابات در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی 5 پیام‌رسان بومی نیز موظف شدند در هر حوزه انتخابیه یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند.

امیر محمد زاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعد از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه کمترین میزان مشکل ارتباطی را در روز انتخابات داشتیم به خبرنگار مهر گفته بود: این پوشش ارتباطی خوب و انجام ۹۹ درصد استعلام انتخابات به صورت برخط حاصل فعالیت چند روز نیست، بلکه از ماه‌ها قبل قرارگاهی در وزارت ارتباطات تشکیل شد و ما نیز در سازمان تنظیم این قرارگاه را داشتیم و با اپراتورها جلسات متعددی برگزار کردیم که در ادامه این جلسات با اپراتورها دستورالعمل‌هایی متعددی از جمله دستورالعمل بازیابی زیرساخت، دستورالعمل مقابله با حملات سایبری، دستورالعمل نحوه نظارت و پایش شبکه و دستورالعمل پدافند غیرعامل و…را به اپراتورها ابلاغ کردیم.

وی همچنین گفته بود: در راستای پایداری شبکه و ارتباطات خوب در انتخابات، گلوگاه‌های ارتباطی را شناسایی و سعی کردیم آنها را ترمیم کنیم، چندین مانور ارتباطی و چندین کشف سیگنال‌های مزاحم و رفع آن مشکلات را داشتیم، مسیرهای پشتیبان متعدد ایجاد کردیم که همه این موارد باعث شد بتوانیم استعلام ۹۹ درصدی داشته باشیم.حملات سایبری هم در روز قبل از انتخابات و هم در روز انتخابات داشتیم اما اتفاقی نیافتاد و با موفقیت دفع شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا