دانش و فناوری

Anon در حال ساخت یک لایه تأیید هویت خودکار برای عصر هوش مصنوعی است

از آنجایی که مفهوم عامل هوش مصنوعی شروع به جا انداختن می‌کند و کارهای بیشتری بدون دخالت انسان تکمیل می‌شود، نیاز به نوع جدیدی از احراز هویت است تا اطمینان حاصل شود که فقط نمایندگان با تأییدیه مناسب می‌توانند به منابع خاصی دسترسی داشته باشند. Anon، یک راه اندازی مرحله اولیه به توسعه دهندگان کمک می کند تا احراز هویت خودکار را به روشی ایمن و ایمن اضافه کنند.

روز چهارشنبه، این شرکت سرمایه گذاری 6.5 میلیون دلاری را اعلام کرد – و این محصول اکنون به طور کلی در دسترس همه است.

بنیانگذاران از روی ناچاری ایده این شرکت را مطرح کردند. اولین ایده آنها در واقع ساخت یک عامل هوش مصنوعی بود، اما مدیر عامل شرکت دانیل میسون، می گوید که آنها به سرعت با مشکلی در مورد احراز هویت روبرو شدند – به زبان ساده، نحوه وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به طور خودکار و ایمن. میسون به TechCrunch گفت: «ما همچنان با این لبه سخت مشتریان مواجه می‌شویم که از ما می‌خواهند X را انجام دهیم، اما نمی‌توانیم X را انجام دهیم مگر اینکه این سیستم احراز هویت واگذار شده را داشته باشیم.

او شروع به پرسیدن در مورد اینکه چگونه استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی دیگر احراز هویت را مدیریت می‌کنند، پرسید و متوجه شد که واقعاً هیچ پاسخ خوبی وجود ندارد. در واقع، بسیاری از راه‌حل‌ها، افرادی که از آنها استفاده می‌کردند، در واقع کمی امنیت کمتری داشتند. آنها عمدتاً اعتبار احراز هویت را از دستگاه محلی کاربر یا مجوزهای مبتنی بر مرورگر به ارث برده بودند.

و همانطور که آنها این مشکل را عمیق تر بررسی کردند، متوجه شدند که این در واقع ایده بهتری برای یک شرکت نسبت به ایده اصلی عامل هوش مصنوعی آنها بود. در این مرحله، آن‌ها به یک ابزار توسعه‌دهنده برای ساخت یک لایه تأیید هویت خودکار که برای برنامه‌ها و گردش‌های کاری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است، تبدیل شدند. این راه حل در قالب یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) ارائه می شود و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا احراز هویت را برای یک سرویس خاص با چند خط کد ترکیب کنند. میسون گفت: «ما می‌خواهیم در آن سطح احراز هویت بنشینیم و واقعاً مجوز دسترسی ایجاد کنیم، و مشتریان ما به طور خاص توسعه‌دهندگان هستند.

این شرکت در حال رفع نگرانی‌های امنیتی در مورد ابزار احراز هویت خودکار از طریق ایجاد یک معماری اعتماد صفر است که در آن از اعتبارنامه‌ها به چند روش کلیدی محافظت می‌کنند. برای شروع، آنها هرگز خود گواهینامه ها را کنترل نمی کنند. آنها توسط کاربر نهایی نگهداری می شوند. همچنین یک لایه رمزگذاری وجود دارد که نیمی از کلید توسط کاربر و نیمی توسط Anon نگهداری می شود و برای باز کردن قفل رمزگذاری به هر دو نیاز دارد. در نهایت، کاربر همیشه کنترل نهایی را در اختیار دارد.

پلتفرم ما به گونه‌ای است که به عنوان یک کاربر، وقتی اجازه دسترسی می‌دهم، همچنان کنترل آن جلسه را حفظ می‌کنم – من دارنده نهایی رمز عبور، نام کاربری، 2FA هستم – و به همین ترتیب حتی در صورت وجود سیستم یا حتی یکی از بنیانگذاران شرکت و مدیر ارشد فناوری Kai Aichholz گفت که سیستم مشتری در معرض خطر قرار می گیرد، آنها به آن اعتبارات ریشه دسترسی ندارند.

بنیانگذاران می‌دانند که دیگر شرکت‌ها، بزرگ و کوچک، احتمالاً در حل این مشکل تلاش می‌کنند، اما آن‌ها روی یک شروع اولیه و چشم‌اندازی گسترده برای کمک به آنها برای دور کردن رقبای احتمالی سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما به دنبال تبدیل شدن به یک پلتفرم یکپارچه سازی یک مرحله ای هستیم که در آن می توانید بیایید و این اقدامات را بسازید و اتوماسیون را بسازید و بدانید که این کار را به گونه ای انجام می دهید که ایمن باشد و اعتبار کاربر نهایی شما ایمن باشد و اتوماسیون ها امن باشند. میسون گفت.

سرمایه‌گذاری 6.5 دلاری به دو بخش تقسیم می‌شود: یک پیش‌بنی حدود 2 میلیون دلار در زمان راه‌اندازی و دیگری که در پایان سال گذشته با قیمت حدود 4.5 میلیون دلار بسته شد. سرمایه گذاران عبارتند از Union Square Ventures و Abstract Ventures، که به همراه چندین فرشته صنعت، Seed و Impatient Ventures و پیش از آن را رهبری کردند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا