دانش و فناوری

آنتروپیک یک طرح برتر جدید را با هدف کسب‌وکارها راه‌اندازی می‌کند

آنتروپیک، یکی از بهترین استارت‌آپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد در جهان با 7.6 میلیارد دلار در بانک، در حال راه‌اندازی یک طرح پولی جدید با هدف شرکت‌ها، از جمله شرکت‌هایی است که در صنایع بسیار نظارت‌شده مانند مراقبت‌های بهداشتی، مالی و حقوقی فعالیت می‌کنند.

این طرح که Team نامیده می‌شود، به مشتریان دسترسی با اولویت بیشتری به مدل‌های مولد هوش مصنوعی آنتروپیک Claude 3 به‌علاوه کنترل‌های مدیریت و مدیریت کاربر اضافی را می‌دهد.

«انتروپیک اسکات وایت، سرپرست محصول در Anthropic، به TechCrunch گفت: اکنون طرح تیم را در پاسخ به تقاضای فزاینده مشتریان سازمانی که می‌خواهند قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی کلود را در سراسر سازمان خود به کار گیرند، معرفی کرد. “طرح تیم برای مشاغل با هر اندازه و صنایعی طراحی شده است که می‌خواهند به کارمندان خود دسترسی به درک زبان و توانایی‌های تولید کلود را در یک محیط کنترل‌شده و قابل اعتماد بدهند.»

طرح تیم – که به طرح پریمیوم فردی Anthropic، Pro می‌پیوندد – در مقایسه با Pro، «استفاده بیشتر به ازای هر کاربر» را ارائه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا تعداد چت‌هایی را که می‌توانند با کلود داشته باشند، «به میزان قابل توجهی افزایش دهند». (ما ارقام را از Anthropic درخواست کرده ایم.) مشتریان تیم یک پنجره زمینه 200000 توکن (~ 150000 کلمه) و همچنین تمام مزایای Pro مانند دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید دریافت می کنند.

آنتروپیک یک طرح برتر جدید را با هدف کسب‌وکارها راه‌اندازی می‌کند

اعتبار تصویر: آنتروپیک

پنجره زمینه، یا زمینه، به داده های ورودی (مثلا متن) اشاره دارد که یک مدل قبل از تولید خروجی (مثلا متن بیشتر) در نظر می گیرد. مدل‌هایی با پنجره‌های زمینه کوچک تمایل دارند محتوای مکالمات بسیار اخیر را فراموش کنند، در حالی که مدل‌هایی با زمینه‌های بزرگ‌تر از این دام اجتناب می‌کنند – و به عنوان یک مزیت اضافی، جریان داده‌هایی را که دریافت می‌کنند بهتر درک می‌کنند.

تیم همچنین کلیدهای جدیدی را برای کنترل صورتحساب و مدیریت کاربر به همراه دارد. و در هفته‌های آینده، ویژگی‌های همکاری از جمله استناد برای تأیید ادعاهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی (مدل‌هایی از جمله آنتروپیک که تمایل به توهم دارند)، ادغام با مخازن داده‌ها مانند پایگاه‌های کد و پلت‌فرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (مانند Salesforce) و – شاید جذاب‌ترین آنتروپیک می‌گوید: این نویسنده – یک بوم برای کار با اعضای تیم روی اسناد و پروژه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی.

در کوتاه‌مدت، مشتریان Team می‌توانند از قابلیت‌های استفاده از ابزار برای Claude 3 استفاده کنند که اخیراً وارد نسخه بتای باز شده است. این به کاربران اجازه می دهد تا کلود 3 را با ابزارهای سفارشی برای انجام طیف وسیع تری از وظایف، مانند دریافت قیمت سهام فعلی شرکت یا گزارش آب و هوای محلی، مشابه GPT های OpenAI، مجهز کنند.

وایت گفت: «با امکان دادن به کسب‌وکارها برای ادغام عمیق کلود در جریان کار مشترک خود، برنامه تیم Anthropic را برای تصاحب سهم قابل‌توجهی از بازار سازمانی قرار می‌دهد، زیرا شرکت‌های بیشتری از آزمایش هوش مصنوعی به استقرار در مقیاس کامل برای دستیابی به نتایج تجاری متحول می‌شوند.» در سال 2023، مشتریان به سرعت هوش مصنوعی را آزمایش کردند، و اکنون در سال 2024، تمرکز به شناسایی و مقیاس‌بندی برنامه‌هایی که ارزش تجاری مشخصی را ارائه می‌دهند، معطوف شده است.

Anthropic از یک بازی بزرگ صحبت می کند، اما هنوز هم ممکن است تلاش قابل توجهی از طرف خود برای راه اندازی کسب و کارها لازم باشد.

بر اساس نظرسنجی اخیر گارتنر، 49 درصد از شرکت‌ها گفتند که تخمین و نشان دادن ارزش پروژه‌های هوش مصنوعی دشوار است و باعث می‌شود فروش داخلی آنها دشوار باشد. یک نظرسنجی جداگانه از مک کینزی نشان داد که 66 درصد از مدیران بر این باورند که هوش مصنوعی مولد سال ها با ایجاد نتایج تجاری قابل توجه فاصله دارد.

تیم آنتروپیک

اعتبار تصویر: آنتروپیک

با این حال پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های شرکت‌ها برای هوش مصنوعی مولد بسیار زیاد باشد. IDC انتظار دارد که در سال 2027 به 15.1 میلیارد دلار برسد که تقریباً هشت برابر از کل آن در سال 2023 رشد خواهد کرد.

احتمالاً فروشندگان هوش مصنوعی مولد، به ویژه OpenAI، تلاش‌های متمرکز بر سازمان خود را افزایش می‌دهند.

OpenAI اخیراً اعلام کرده است که بیش از 600000 کاربر برای رده سازمانی پلتفرم هوش مصنوعی مولد خود ChatGPT، ChatGPT Enterprise ثبت نام کرده اند. و مجموعه ای از ابزارها را با هدف ارضای الزامات انطباق و حاکمیت شرکتی، مانند یک رابط کاربری جدید برای مقایسه عملکرد و کیفیت مدل، معرفی کرده است.

Anthropic به صورت رقابتی طرح تیم خود را قیمت گذاری می کند: 30 دلار برای هر کاربر در ماه صورتحساب ماهانه، با حداقل پنج صندلی. OpenAI قیمت ChatGPT Enterprise را منتشر نمی کند، اما کاربران در Reddit گزارش می دهند که از 30 دلار برای هر کاربر در ماه برای 120 کاربر تا 60 دلار برای هر کاربر در ماه برای 250 کاربر نقل قول شده است.

وایت گفت: “طرح تیم آنتروپیک با توجه به ارزشی که به سازمان ها ارائه می دهد، رقابتی و مقرون به صرفه است.” «مدل هر کاربر ساده است و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد کوچک شروع کنند و به تدریج گسترش پیدا کنند. این ساختار از رشد و ثبات آنتروپیک پشتیبانی می‌کند و در عین حال شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به طور استراتژیک از هوش مصنوعی استفاده کنند.

این بدون شک به تیم راه‌اندازی آنتروپیک از موقعیت قدرتمند کمک می‌کند.

آمازون در ماه مارس سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری خود را در Anthropic (پس از سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری گوگل) به پایان رساند و طبق گزارش‌ها، این شرکت در مسیر تولید بیش از 850 دلار درآمد سالانه تا پایان سال 2024 قرار دارد – 70 درصد افزایش نسبت به پیش‌بینی قبلی. Anthropic ممکن است Team را به عنوان مسیر منطقی بعدی خود به سمت گسترش ببیند. اما حداقل در حال حاضر به نظر می‌رسد که Anthropic می‌تواند به تیم اجازه دهد به طور ارگانیک رشد کند، زیرا تلاش می‌کند تا کسب‌وکارهای نگهدارنده را متقاعد کند که هوش مصنوعی مولد آن بهتر از بقیه است.

یک برنامه Anthropic iOS

خبر دیگر Anthropic در چهارشنبه این است که یک برنامه iOS را راه اندازی کرده است. با توجه به اینکه این شرکت طی چند ماه گذشته به طور آشکار مهندسان iOS را استخدام کرده است، این موضوع جای تعجب ندارد.

برنامه iOS دسترسی به Claude 3 را فراهم می کند، از جمله دسترسی رایگان و همچنین دسترسی Pro و Team ارتقا یافته. با مشتری Anthropic در وب همگام‌سازی می‌شود، و از قابلیت‌های بینایی Claude 3 برای ارائه تجزیه و تحلیل بلادرنگ برای تصاویر آپلود شده و ذخیره‌شده بهره می‌برد. برای مثال، کاربران می‌توانند یک اسکرین شات از نمودارها را از یک ارائه آپلود کنند و از کلود بخواهند که آنها را خلاصه کند.

برنامه Anthropic iOS

اعتبار تصویر: آنتروپیک

وایت گفت: “با ارائه عملکردهای مشابه نسخه وب، از جمله قابلیت های همگام سازی تاریخچه چت و قابلیت آپلود عکس، برنامه iOS قصد دارد کلود را به بخشی راحت و یکپارچه از زندگی روزمره کاربران، هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده حرفه ای تبدیل کند.” “این مکمل رابط وب و پیشنهادات API است و راه دیگری را برای کاربران فراهم می کند تا با دستیار هوش مصنوعی درگیر شوند. همانطور که ما به توسعه و اصلاح فناوری‌های خود ادامه می‌دهیم، به کشف راه‌های جدید برای ارائه ارزش به کاربران در پلتفرم‌ها و موارد استفاده مختلف، از جمله توسعه و عملکرد اپلیکیشن موبایل، ادامه خواهیم داد.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا