دانش و فناوری

اپل پس از انتقاد از سوی توسعه دهندگان، تغییرات بیشتری را به هزینه فناوری اصلی اتحادیه اروپا اضافه می کند

اپل در حال تغییر نحوه اعمال هزینه جدیدی است که می تواند برای آن اعمال شود توسعه دهندگان iOS در اتحادیه اروپا در حالی که به پیکربندی رویکرد خود نسبت به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه (DMA) ادامه می دهد: توسعه دهندگان برنامه های رایگان می توانند تحت تغییراتی که روز پنجشنبه اعلام کرد که از امروز اعمال می شود، به طور کامل از هزینه اجتناب کنند، در حالی که سایر توسعه دهندگان درآمد کسب می کنند. تحت یک آستانه درآمد مشخص، قبل از اینکه مجبور به پرداخت هزینه به اپل شوند، طولانی تر می شود.

به‌اصطلاح «هزینه فناوری اصلی» همچنان برای توسعه‌دهندگان iOS در منطقه انتخاب می‌شود، زیرا اپل به ارائه شرایط استاندارد تجاری خود ادامه می‌دهد، اما کسانی که می‌خواهند حقوق جدیدی را که DMA از اپل خواسته است استفاده کنند – مانند اجازه بارگذاری جانبی برنامه ها فروشگاه های برنامه شخص ثالث؛ و پشتیبانی از فناوری پرداخت جایگزین نسبت به خود اپل – باید با مجموعه شرایط تجاری که شامل CTF (همانطور که اپل آن را می نامد) موافقت کند.

این هزینه در منطقه ای که کمیسیون DMA را بر روی اپل و سایر دروازه بانان اجرا می کند – و اولین تحقیقات خود را از جمله در ماه مارس در مورد اپل آغاز کرد – به طور جدی در حال بررسی است که آیا این مکانیسم به سازنده آیفون اجازه می دهد تا از تعهدات خود برای باز کردن اجتناب کند، تحت نظارت است. اپ استور را به رقابت، مانند فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث ارتقا دهید. اما – تا کنون – اتحادیه اروپا به اپل نگفته است که نمی تواند هزینه ای دریافت کند.

اپل اعلام کرد که در پاسخ به بازخورد هزاران توسعه‌دهنده‌ای که ابراز نگرانی کرده‌اند، تغییراتی را در CTF ایجاد می‌کند، خطر جریمه کردن آن‌هایی که برنامه‌های رایگان/غیر تجاری یا توسعه‌دهندگان کوچکی را ارائه می‌کنند که در نهایت با یک ضربه غافلگیرکننده مواجه می‌شوند. برنامه‌ای که ویروسی می‌شود و از آستانه 1 میلیون نصب سالانه اولیه که اپل پیش از شروع کارمزد تعیین کرده بود، عبور می‌کند، می‌تواند به دلیل هزینه‌های زیادی به غول فناوری وارد شود – زیرا هزینه آن برای هر اولین نصب سالانه 0.50 یورو است آستانه 1M

در اطلاعاتی که برای توسعه دهندگان ارائه شده است، اپل گفته است که این توئیک برنامه‌های رایگان بدون هزینه به دانش‌آموزان، علاقه‌مندان و سایر توسعه‌دهندگان غیرتجاری فرصت ایجاد یک برنامه محبوب بدون پرداخت CTF را می‌دهد. توسعه دهندگان باید سالانه وضعیت غیرتجاری خود را به اپل تأیید کنند تا واجد شرایط معافیت از هزینه باشند. (نکته: نهادهای دولتی و مؤسسات آموزشی معتبر قبلاً از پرداخت CTF معاف بودند، مشروط بر اینکه معیارهای اپل را داشته باشند.)

اپل گفت که دومین تغییری که اعلام کرده است با هدف ارائه زمان بیشتری به توسعه دهندگان کوچکی که به یک اپلیکیشن موفق امتیاز می دهند، می دهد تا کسب و کار خود را توسعه دهند. توسعه دهندگانی که کمتر از 10 میلیون یورو از درآمد کسب و کار جهانی سالانه کسب می کنند، طبق گفته های سازنده آن، یک “رمپ رایگان برای CTF” به مدت 3 سال دریافت خواهند کرد.

«در این دوره 3 ساله، اگر یک توسعه‌دهنده کوچک که قبلاً از یک میلیون نصب سالانه تجاوز نکرده است، برای اولین بار از آستانه عبور کند، CTF را پرداخت نمی‌کند، حتی اگر همچنان از یک میلیون نصب اولیه سالانه تجاوز کند. در آن زمان، اپل نوشت. «اگر یک توسعه‌دهنده کوچک رشد کند تا درآمد جهانی بین 10 تا 50 میلیون یورو در دوره 3 ساله رمپ به دست آورد، پس از یک میلیون نصب سالانه اول تا سقف 1 میلیون یورو شروع به پرداخت CTF می‌کند. در سال.”

اوایل این هفته اتحادیه اروپا اعلام کرد که پلتفرم سیستم‌عامل تبلت اپل، iPadOS نیز به زودی تحت قانون DMA قرار می‌گیرد – به شرکت شش ماه فرصت می‌دهد تا از تبعیت از قوانین مشابهی که قبلاً برای iOS، اپ استور و مرورگر سافاری اپل اعمال می‌شد، اطمینان حاصل کند.

اپل امروز تأیید کرد که تمام تغییرات مربوط به DMA که در iOS اعمال شده است، اواخر پاییز امسال روی iPadOS نیز اعمال خواهد شد. (بر اساس DMA شش ماه فرصت دارد تا مهلت انطباق با iPadOS را رعایت کند.)

«توسعه‌دهندگان می‌توانند شرایط کسب‌وکار جایگزین را برای برنامه‌ها در اتحادیه اروپا که شامل این قابلیت‌ها و گزینه‌های اضافی در iPadOS می‌شود، بپذیرند، یا در ادامه فعال باشند. سیبدر یک پست وبلاگ نوشت.

زمانی که این تغییرات به صورت عمومی برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس قرار گرفت، CTF برای برنامه‌های iPadOS که از طریق فروشگاه App، توزیع وب و/یا بازارهای جایگزین دانلود می‌شوند نیز اعمال می‌شود، و افزود: «کاربرانی که همان برنامه را نصب می‌کنند. در iOS و iPadOS در یک دوره 12 ماهه تنها یک اولین نصب سالانه برای آن برنامه ایجاد می شود.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا