دانش و فناوری

آمار فروش جهانی تبلت‌ها در فصل اول 2024 منتشر شد؛ اپل همچنان در صدر

اپل در سه‌ماهه اول 2024 بزرگ‌ترین فروشنده تبلت در جهان بود. در رتبه دوم نام سامسونگ و در رتبه سوم نام هواوی دیده می‌شود. شیائومی نیز رشد قابل‌توجهی داشته است.

در مقایسه با سال 2023، میزان فروش اپل و سامسونگ در مقیاس سالانه نسبت به همین بازه زمانی در سال 2023 کاهش یافته است. بااین‌حال برندهای چینی توانستند فروش تبلت‌های خود را افزایش دهند.

براساس آخرین آمار شرکت IDC، اپل با فروش 9.9 میلیون آیپد و سهم بازار 32 درصدی در رتبه اول قرار گرفت. در مقایسه با سه‌ماهه اول 2023، فروش iPad حدود 8.5 درصد کاهش یافت. نزدیک به یک سال‌و‌نیم از زمان معرفی آخرین مدل آیپد می‌گذرد. بااین‌حال، انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها فردا دو آیپد پرو جدید با صفحه نمایش OLED به‌همراه تراشه M4، و دو آیپد ایر جدید با تراشه M2 معرفی کنند.

سامسونگ از نظر فروش تبلت در رتبه دوم جهانی قرار دارد. این شرکت 6.7 میلیون تبلت در سه‌ماهه اول 2024 فروخت و 21.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد؛ البته این میزان فروش 5.8 درصد کمتر از سه ماهه اول 2023 است.

آمار فروش جهانی تبلت‌ها در فصل اول 2024 منتشر شد؛ اپل همچنان در صدرسامسونگ در زمینه فروش تبلت" class="wp-image-1644605" srcset="https://static.digiato.com/digiato/2024/05/Apple-Samsung-Tablet-Market-Share-Global-Q1-2024-IDC-720x369_11zon-300x154.jpg.webp 300w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/Apple-Samsung-Tablet-Market-Share-Global-Q1-2024-IDC-720x369_11zon-350x179.jpg.webp 350w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/Apple-Samsung-Tablet-Market-Share-Global-Q1-2024-IDC-720x369_11zon.jpg.webp 720w" sizes="(max-width: 720px) 100vw, 720px">

سامسونگ چهار تبلت مقرون‌به‌صرفه را در طول چند ماه گذشته عرضه کرد. این تبلت‌ها شامل گلکسی تب A9، گلکسی تب A9 پلاس، گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس بودند. همچنین، این شرکت گلکسی تب S6 Lite 2024 را در سه ماه ابتدایی 2024 وارد بازار کرد. بنابراین، اکثر تبلت‌های اخیر سامسونگ جزو مدل‌های مقرون‌به‌صرفه بودند.

پس از اپل و سامسونگ، کدام برندها بیشترین فروش تبلت را داشتند؟

هواوی فروش تبلت‌های خود را با رشد چشمگیر 43.6 درصدی بهبود بخشید تا به ارقام فروش 2.9 میلیون و سهم بازار 9.4 درصدی برسد (احتمالاً بیشتر فروش این برند در چین بوده است). لنوو با فروش 2.1 میلیون تبلت، سهم بازار خود را به 7 درصد رساند. شیائومی نیز رشد خیره‌کننده 92.6 درصدی را نشان داد و به فروش 1.8 میلیون تبلت و سهم بازار 5.9 درصدی رسید.

به‌طور کلی، بازار تبلت‌ها با رشد ناچیز 0.5 درصدی نسبت به سه‌ماهه اول 2024 بهبود یافته است. بیش از 30.8 میلیون تبلت در فصل اول 2024 در سراسر جهان فروخته شد. سایر برندها 24 درصد از کل فروش تبلت‌ها را در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به خود اختصاص دادند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا