دانش و فناوری

اپل به اولین برند یک تریلیون دلاری جهان تبدیل شد

اپل این هفته از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود رونمایی کرد و حالا اعلام‌شده که ارزش برند این شرکت از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرده که رشد 15 درصدی غول سازنده آیفون نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین ارزش انویدیا تقریباً سه برابر شده است.

براساس گزارش رویترز که طبق داده‌های پلتفرم Kantar BrandZ شکل گرفته است، اپل در سال 2024 تاج خود به‌عنوان «باارزش‌ترین برند جهان» را برای سومین سال متوالی حفظ کرده است. پس از اپل، گوگل با 753 میلیارد دلار و مایکروسافت با 713 میلیارد دلار باارزش‌ترین برندهای جهان هستند.

اپل به اولین برند یک تریلیون دلاری جهان تبدیل شد

علاوه‌براین، انویدیا به‌لطف محبوبیت هوش مصنوعی و رونق بازار تراشه‌های هوش مصنوعی، برای اولین‌بار وارد فهرست 10 برند برتر دنیا از نظر Kantar شده است. ارزش برند انویدیا نسبت به سال گذشته بیش از 200 میلیارد دلار افزایش یافته تا به ششمین برند ارزشمند جهان تبدیل شود.

اوراکل (Orcale) که خدمات ابری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌کند نیز اولین حضور خود در بین 10 برند برتر Kantar را تجربه می‌کند و در جایگاه نهم قرار داد. ارزش برند اوراکل با 58 درصد افزایش به 145 میلیارد دلار رسید.

Kantar می‌گوید در تحقیقاتش بیش از 4.3 میلیون مصاحبه مصرف‌کنندگان در مورد 532 دسته‌بندی و 21,000 برند مختلف در 54 بازار را پوشش داده است.

احتمال افزایش فروش آیفون به لطف Apple Intelligence

اواسط این هفته اپل از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد که انتظار می‌رود تقاضا برای گوشی‌های آیفون‌ها را دوباره احیا کند و روند کاهش فروش پرفروش‌ترین محصولش را به‌دلیل هزینه‌های ناپایدار مصرف‌کننده و رقبا، معکوس کند.

«وارون میشرا»، تحلیلگر کانترپوینت، می‌گوید:

«اپل به‌طور مداوم قادر به ارائه محصولات و خدماتی بوده است که با روحیه مصرف‌کنندگان ارتباط نزدیکی دارد و طرفداران زیادی برای برند ایجاد کرده است.»

اپل روز گذشته توانست با عبور از انویدیا دوباره به دومین برند باارزش دنیا تبدیل شود. حتی کوپرتینویی‌ها توانستند برای مدت کوتاهی از مایکروسافت پیشی بگیرند و به باارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا