دانش و فناوری

درآمد اپل 10 درصد کاهش فروش آیفون را تجربه کرد

اپل روز پنجشنبه گزارش داد که فروش آیفون در سه ماهه دوم مالی 10 درصد کاهش یافته است و از 51.3 میلیارد دلار به 45.9 میلیارد دلار در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. این کندی تا حدودی با کاهش 8 درصدی در چین تقویت شد.

پذیرش آهسته هوش مصنوعی اپل در مقابل رقبایی مانند گوگل و مایکروسافت احتمالاً در تصمیم مصرف کنندگان برای توقف خرید آیفون جدید نقش داشته است. اپل وعده‌های بزرگی را در این زمینه داده است (احتمالاً در WWDC در ماه ژوئن)، اما خود آیفون 16 احتمالاً تا پاییز وارد بازار نخواهد شد.

با وجود این ارقام سخت افزاری وحشتناک، این شرکت همچنان توانست انتظارات وال استریت را شکست دهد، که هم به دلیل افزایش درآمد خدمات و هم بازخرید 110 میلیارد دلاری سهام – یک جهش بیش از خرید 90 میلیارد دلاری در سال گذشته است.

خدماتی که شامل ارائه‌هایی مانند iCloud، Apple TV+ و Apple Music می‌شود، در سال 14 درصد افزایش یافت. اپل مدت‌ها پیش‌بینی کاهش سرعت فروش سخت‌افزار را داشته است و تمرکز فزاینده‌اش بر خدمات اشتراک به جبران بخشی از این ضرر کمک کرده است.

انتظار می‌رود که این شرکت هفته آینده دو آی‌پد جدید را در یک رویداد مستقل به همراه تراشه M4 عرضه کند که جدیدترین نسخه اضافه شده به خط اپل سیلیکون است. با این حال، پیشرفت تراشه این شرکت به زودی با تلاش‌های مایکروسافت در این فضا که انتظار می‌رود در کنفرانس بیلد آن در اواخر ماه مه فاش شود، به چالش کشیده خواهد شد. احتمالاً سخت افزار بیشتری نیز برای کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی در ماه ژوئن در دسترس است.

در حال توسعه…

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا