دانش و فناوری

دوربین Final Cut اپل به فیلمسازان اجازه می دهد چهار دوربین را به طور همزمان وصل کنند

آخرین نسخه Final Cut Pro یک ویژگی جدید را برای سرعت بخشیدن به عکسبرداری شما معرفی می کند: Live Multicam. این حرکتی جسورانه از سوی اپل است که iPad شما را به یک استودیوی تولید چند دوربین تبدیل می‌کند، و خلاقان را قادر می‌سازد تا حداکثر چهار دوربین را همزمان و در یک مکان به یکدیگر متصل کرده و پیش‌نمایش کنند. از پست فرمان، کارگردانان می‌توانند از راه دور هر زاویه ویدیو را هدایت کنند و نوردهی، تعادل رنگ سفید، فوکوس و موارد دیگر را در برنامه Final Cut Camera شماره گیری کنند.

دوربین Final Cut اپل به فیلمسازان اجازه می دهد چهار دوربین را به طور همزمان وصل کنند

با دوربین Final Cut. فیلمسازان کنترل کاملی بر روی آی‌پدها و آیفون‌هایی که به‌عنوان دوربین استفاده می‌شوند و به برنامه متصل هستند، دارند. اعتبار تصویر: اپل

برنامه همراه جدید به کاربران اجازه می‌دهد چندین آیفون یا آی‌پد را متصل کنند (احتمالاً از پروتکل‌هایی استفاده می‌کنند که قابلیت Continuity Camera چند سال پیش راه‌اندازی شد). Final Cut Pro به‌طور خودکار هر زاویه Live Multicam را منتقل و همگام‌سازی می‌کند تا بتوانید به‌طور یکپارچه از تولید به ویرایش بروید.

Final Cut Pro برای مدتی در دنیای iPad وجود داشته است – اما وقتی با یک پردازنده کاملاً جدید M4 جفت شود، به تجربه ویرایش ویدیویی بسیار نزدیکتر به آنچه در یک ایستگاه کاری ویرایش ویدیوی رومیزی انتظار دارید تبدیل می شود. اپل می‌گوید سرعت این پردازنده 2 برابر بیشتر از پردازنده‌های قدیمی M1 است. یکی از راه هایی که نشان می دهد، این است که iPad جدید تا چهار برابر بیشتر از M1 جریان های ProRes RAW را پشتیبانی می کند.

این شرکت همچنین پشتیبانی از پروژه های خارجی را معرفی می کند، که امکان ویرایش پروژه ها را مستقیماً از یک درایو خارجی، با استفاده از اتصال سریع Thunderbolt iPad Pro ممکن می سازد.

درباره رویداد اپل در سال 2024 بیشتر بخوانید

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا