دانش و فناوری

اپل درگیر شکایت جدیدی شد: اتهام پرداخت حقوق کمتر به زنان

شکایت دسته‌جمعی جدیدی که توسط دو زن علیه اپل تنظیم شده است، به‌دنبال دریافت غرامت برای 12 هزار کارمند زن فعلی و سابق این شرکت به اتهام پرداخت حقوق ناکافی به آن‌ها است. در این شکایت ادعاشده که غول فناوری در یک دوره چهار ساله، حقوق کمتری به زنان نسبت به کارمندان مرد پرداخت کرده است.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، در این شکایت ادعاشده که رفتار سیستماتیک تبعیض‌جنسی اپل از سیاستی ناشی می‌شود که در آن حقوق کارمندان براساس شغل قبلی آن‌ها تعیین می‌شود.

اتهامات شاکیان علیه اپل

اپل درگیر شکایت جدیدی شد: اتهام پرداخت حقوق کمتر به زنان

شاکیان ادعا می‌کنند که تا قبل از پاییز سال 2017، ا‌پل برای تعیین حقوق اولیه کارمندان خود به میزان دریافتی آن‌ها در شرکت‌های قبلی توجه داشته است. در سال‌های بعدی اپل از متقاضیان جدید درباره انتظارات خود از حقوق سوال می‌کرده است. این شکایت ادعا می‌کند که هر دو شیوه منجر به کاهش نرخ دستمزد زنان شده است.

همچنین آن‌ها ادعا می‌کنند که سیاست دوم اپل که در آن از کارکنان بالقوه در مورد انتظارات خود سوال می‌شود، «به شدت با حقوق قبلی آن‌ها مرتبط است.» آن‌ها می‌گویند که در این شرایط، افراد معمولاً رقمی کمی بیشتر از دستمزد شغل فعلی یا قبلی خود پیشنهاد می‌کنند.

در دادخواست آن‌ها آمده است:

«سیاست یا رویه اپل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد انتظارات مربوط به دستمزد و استفاده از آن اطلاعات برای تعیین حقوق اولیه، روی تفاوت‌های دستمزد تأثیرگذار بوده است و باعث می‌شود زنان نسبت به مردانی که کارهای مشابه آن‌ها را انجام می‌دهند، حقوق کمتری دریافت کنند.»

در بخش دیگری از این شکایت گفته شده که سیستم ارزیابی عملکرد اپل علیه زنان است، زیرا «در برخی دسته‌ها مانند کار تیمی و رهبری، مردان همیشه پاداش می‌گیرند و زنان به‌خاطر رفتارهای مشابه جریمه می‌شوند.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا