دانش و فناوری

اپل تأیید کرد؛ سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند جمینای گوگل در آینده اضافه می‌شوند

اپل در مراسم WWDC به‌صورت رسمی اعلام کرد که با همکاری OpenAI هوش مصنوعی ChatGPT را در سیستم‌‌عامل‌های خود ادغام می‌کند. در حاشیه این رویداد «کریگ فدریگی»، مدیر ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل تأیید کرد که برنامه‌هایی برای همکاری با مدل‌های شخص ثالث دیگر نظیر جمینای گوگل دارد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، کریگ فدریگی در طی مصاحبه‌ای پس از رویداد اصلی WWDC گفت این شرکت می‌خواهد به کاربران اجازه دهد تا برای انجام امور گوناگون، مثلاً کدنویسی و کارهای خلاقانه، از مدل‌های متفاوت مدنظر خود استفاده کنند. او توضیح داد: «ما مشتاقانه منتظر یکپارچه‌سازی با مدل‌های دیگر، ازجمله جمینای گوگل در آینده هستیم.» البته او گفت که درحال‌حاضر خبری برای اعلام ندارد، اما درکل این برنامه اپل در آینده خواهد بود.

اپل تأیید کرد؛ سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند جمینای گوگل در آینده اضافه می‌شوند
کریگ فدریگی در سمت راست

جمینای و مدل‌های هوش مصنوعی در iOS 18

ChatGPT اولین هوش مصنوعی شخص ثالث در سیستم‌عامل‌های جدید اپل خواهد بود. اپل می‌گوید کاربران می‌توانند بدون نیاز به ثبت‌نام برای حساب‌کاربری یا پرداخت هزینه برای خدمات پریمیوم، به این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. همچنین درباره ادغام این مدل با نسخه اصلاح‌شده سیری در iOS 18، فدریگی تأیید کرد که این دستیار صوتی قبل از اتصال به مدل‌های شخص ثالث به کاربر هشدار می‌دهد. به‌طورکلی، سیری جدید طبیعی‌تر، شخصی‌تر و کاربردی‌تر شده و حتی آیکون و رابط کاربری آن نیز تغییر کرده است.

به گفته کریگ فدریگی، درنهایت اپل قصد دارد به کاربران اجازه دهد بین مدل‌های مختلف برای استفاده در Apple Intelligence انتخاب داشته باشند. درحالی که ChatGPT درحال‌حاضر تنها گزینه است، فدریگی می‌گوید که مدل‌های دیگری نظیر جمینای گوگل نیز در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

او می‌گوید که تصمیم برای تمرکز بر ChatGPT به این دلیل بوده است که اپل می‌خواست «با بهترین‌ها شروع کند». اپل تا اواخر 2024 ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را عرضه می‌کند. این ویژگی‌ها به‌صورت رایگان در آیفون 15 پرو و ​​جدیدتر و تمامی مک‌ها و آیپدهای مجهز به تراشه‌های M در دسترس خواهند بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا