دانش و فناوری

رویداد اپل آی‌پد: انتظار چه چیزی

تا کنون، بزرگترین شگفتی در مورد رویداد “Let Loose” در 7 می این است که اصلاً اتفاق می افتد. بیش از یک ماه از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در سراسر جهان باقی مانده است، و با این حال این شرکت تشخیص داد که اخبار کافی برای تضمین یک رویداد مستقل وجود دارد. آی‌پدها (از جمله آی‌پد پرو و ​​آی‌پد ایر) در کانون توجه قرار خواهند گرفت، در حالی که مداد اپل که مدت‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود، بالاخره در حال جذب شدن است. به هر حال، این نقطه کانونی دعوت این رویداد بود.

شایعات در مورد معرفی احتمالی M4 نیز شروع به چرخش کرده اند. اگر درست باشد، یک تغییر کلیدی در سرعت انتشار سیلیکون اپل است، هرچند که در طول سال دقیقاً ثابت نبوده است. محتمل‌ترین دلیل این تغییر، انتشار مورد انتظار مایکروسافت از سیلیکون مبتنی بر ARM در کنفرانس بیلد خود در پایان ماه است. گمانه زنی ها حاکی از آن است که سیلیکون متمرکز بر هوش مصنوعی مایکروسافت تراشه های M3 اپل را دود می کند.

تنها هفت ماه از معرفی سه تراشه ی M3 اپل می گذرد. این یک چرخش سریع برای یک تراشه جایگزین است، اما به خاطر داشته باشید، اعتقاد بر این است که این شرکت در سال گذشته به سمت برنامه‌ریزی پراکنده‌تری کار می‌کرده است، فقط برای اینکه این برنامه‌ها به دلیل برخی از مشکلات زنجیره تامین در حال انجام پایان یابد. شاید این تنظیم مجدد برنامه بتواند شاهد معرفی SKUهای M4 اضافی در طول WWDC در یک ماه باشد.

در همین حال، ممکن است برای اولین بار، آخرین تراشه بتواند ابتدا بر روی یک آیپد ظاهر شود – به ویژه iPad Pro. حداقل، آی‌پد گران‌قیمت باید به‌روزرسانی شود. آخرین مدل که دارای تراشه M2 است، در اواخر سال 2022 عرضه شد. اپل در چندین سال گذشته مرز بین iPad و Mac را محو کرده است، پس چرا اجازه ندهید تبلت ابتدا سیلیکون جدید را برای تغییر در اختیار بگیرد. ?

گفته می‌شود که تغییر بزرگ دیگر در پرو، ارتقاء مورد انتظار به یک صفحه نمایش OLED است. بلومبرگ پیشنهاد می کند که این نمی تواند به زودی انجام شود، زیرا دسته تبلت ها “در حال حاضر در یک فانک عمیق قرار دارند.” مطمئناً روزهای آی پد، یکی از دستگاه های فوق ستاره اپل، بیشتر به نظر می رسد که پشت سر ما باشد.

رویداد اپل آی‌پد: انتظار چه چیزی

اعتبار تصویر: متیو پانزارینو

این شرکت همچنان در این رده تسلط دارد، اما این تبلت سال 2023 سختی را پشت سر گذاشت و به اپل بخش بزرگی از کیک رو به کاهش را داد. Canalys می گوید که کل بازار سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است. با توجه به شروع آهسته Vision Pro، اپل واقعاً می تواند در حال حاضر از یک شات در بازو استفاده کند – اگرچه یک iPad بازطراحی شده واقعاً مناسب نیست.

گفته می شود یک جفت آیپد ایر جدید در نسخه های 11 و 12.9 اینچی وارد بازار می شود. شایعه فعلی هنوز مدل‌های در دسترس‌تری را دریافت می‌کند که تراشه M2 را دریافت می‌کنند – با این حال، اگر M4 هفته آینده وارد بازار شود، احتمالاً آنها نیز با یک ضربه اضافی روبرو خواهند شد.

برای چیزی که یک دستگاه نسبتاً خاص باقی مانده است، اپل پنسل ظاهراً برای نمای نزدیک آماده است. گفته می‌شود که این قلم دارای یک به‌روزرسانی جدید تشخیص فشار (که قبلاً در iPad به آن اشاره شده بود) دریافت می‌کند. بازخورد هپتیک نیز می‌تواند همراه با نوک‌های آهنربایی قابل تعویض روی داکت باشد. «پشتیبانی من را پیدا کن» نیز می‌تواند وارد شود – یک افزونه خوش‌آمد برای یک دستگاه جانبی همیشه نابجا. با صحبت از محو کردن خطوط بین iPad و Mac، جدیدترین صفحه کلید جادویی اپل این تبلت را حتی بیشتر از قبل شبیه به یک لپ تاپ می کند.

اعتبار تصویر: سیب

در مورد خود مک‌ها، با ورود M4، من کاملاً تعجب نخواهم کرد که ببینم این شرکت یک یا دو بار به‌روزرسانی کامپیوتری را انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد به همان اندازه – یا حتی بیشتر – محتمل‌تر است که اپل در حال ذخیره سازی افزوده‌های بزرگ به مک است. خط WWDC در ماه ژوئن.

این رویداد برای شما ساحل نشینان غربی یک رویداد اولیه است. ساعت 7 صبح PT/10 صبح به وقت شرقی شروع می شود. می‌توانید آن را به‌طور زنده اینجا تماشا کنید و TechCrunch را دنبال کنید و اخبار را در زمان انتشار دنبال کنید.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا