دانش و فناوری

اپل احتمالاً در iOS 18 بسیاری از اپ‌های پیش‌فرض خود را به‌روز می‌کند

بلومبرگ در گزارشی تازه اطلاعات جدیدی درباره iOS 18 منتشر کرده است. خبرنگار این رسانه می‌گوید در این به‌روزرسانی باید منتظر تغییر بسیاری از اپ‌های بومی، صفحه خانگی (هوم اسکرین) و تحولات دیگر باشیم. این نسخه در رویداد WWDC 2024 معرفی خواهد شد و باید قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز داشته باشد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید اپل در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی، تغییرات دیگری را ازجمله در اپ‌های پیش‌فرض iOS 18 اعمال خواهد کرد. این اپ‌ها شامل فوتوز، فیتس، Mail و Notes می‌شوند. اپلیکیشن ماشین‌حساب هم متحول خواهد شد و برای اولین‌بار برای آیپد عرضه می‌شود.

اپل بخش‌های مختلف iOS 18 را تغییر می‌دهد

گرمن مدعی است که هوم اسکرین آیفون قابلیت‌های جدیدی دریافت می‌کند. کاربران برای نخستین‌بار می‌توانند آیکون‌ها را آزادانه روی صفحه حرکت دهند و محدود به جایگذاری آن‌ها در نقاط خاص نخواهند بود.

اپل احتمالاً در iOS 18 بسیاری از اپ‌های پیش‌فرض خود را به‌روز می‌کند

iOS 18 در مجموع تا حدی از نظر ظاهری نیز تغییر می‌کند. گرمن انتظار دارد که تغییراتی را در طراحی این آپدیت ببیند اما این تغییرات به بزرگی تغییرات iOS 17 نخواهند بود. خبرنگار بلومبرگ می‌گوید آپدیت بعدی سیستم‌عامل آیفون، طراحی اپ‌ها را ماژولارتر می‌کند و به‌روزرسانی و شخصی‌سازی آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

مسئله بعدی که فعلاً در حد گمانه‌زنی است، تلاش اپل برای استانداردسازی کتابخانه اجزای رابط کاربری در اپلیکیشن‌های گوناگون خود خواهد بود. این کار به تیم‌های مهندسی مستقر در کوپرتینو اجازه خواهد داد تا آسان‌تر برنامه‌های خود را به‌روز کنند.

طبق گزارش‌های قبلی بلومبرگ، مذاکره اپل با گوگل و OpenAI ادامه دارد تا این شرکت علاوه‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود، احتمالاً از یک چت‌بات هوش مصنوعی مولد مستقل نیز در آیفون پشتیبانی کند. بااین‌حال، دقیقاً مشخص نیست که اشاره به این تغییرات در WWDC 2024 صورت خواهد گرفت یا اپل تا هنگام رونمایی از سری آیفون 16 منتظر می‌ماند تا طرفداران خود را غافلگیر کند.

با توجه به مشکلات مختلف اپل در بازار موبایل، این شرکت در تلاش است تا به‌شکلی جدی‌تر دوباره نظر کاربران جهان را به خود جلب کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا