دانش و فناوری

اپل ظاهراً درحال آزمایش مک مینی مجهز به تراشه M3 است

درحالی‌که اپل چند ماه پیش از مک مینی جدید با چیپ M2 رونمایی کرد، به نظر می‌رسد روی نسل جدید آن با تراشه M3 کار می‌کند که در سال آینده میلادی از راه می‌رسد.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل مشغول آزمایش یک کامپیوتر جدید با نام Mac 15,12 است که احتمالاً نسل جدید مک مینی باشد. به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل درحال آزمایش یک مک با پردازنده‌ای مجهز به 8 هسته پردازشی و 10 هسته گرافیکی به همراه 24 گیگابایت رم و سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1 است.

مک مینی M3 احتمالاً سال 2024 از راه می‌رسد

از نظر تئوری، تفاوت مک مینی M2 و M3 مربوط به میزان رم بیشتر می‌شود؛ چرا که نسخه پایه مک مینی M2 دارای 8 گیگابایت رم است، درحالی‌که گرمن به آزمایش مک مینی جدید با 24 گیگابایت رم اشاره کرده است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بسیار بعید است اپل در نسخه پایه مک مینی از 24 گیگابایت رم استفاده کند، پس باید منتظر نسخه پایه با همان 8 گیگابایت رم باشیم.

مک مینی M2

گرمن در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که اپل انتظار دارد درآمد ناشی از مک‌ها در فصل چهارم سال مالی جاری کاهش چشمگیری پیدا کند، بنابراین مک مینی M3 زودتر از فصل اول سال مالی 2024 که از ماه اکتبر شروع می‌شود، معرفی یا عرضه نخواهد شد.

درحالت کلی انتظار می‌رود 6 مک جدید با تراشه M3 روانه بازار شوند، البته اگر دستگاه‌های مجهز به M3 پرو و مکس را به این لیست اضافه کنیم، احتمالاً با محصولات بیشتری روبه‌رو خواهیم بود. در میان دستگاه‌های مجهز به تراشه M3 که در آینده وارد بازار می‌شوند می‌توان به نسل بعدی آی‌مک اشاره کرد؛ محصولی که از سال 2021 به‌روزرسانی نشده است. همچنین باید منتظر معرفی مک‌بوک ایر و مک پرو 13 اینچی با چیپ M3 هم باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا