دانش و فناوری

اپل احتمالاً در آیفون 16 دکمه‌های مکانیکی را با خازنی جایگزین می‌کند

براساس گزارش‌های جدید، اپل تعداد زیادی قطعات دکمه خازنی را از یک تأمین‌کننده تایوانی سفارش داده است که احتمال دارد در سری آتی آیفون 16 مورد استفاده قرار بگیرند. به‌عبارتی اپل احتمالاً دکمه‌های مکانیکی پاور و صدا را با دکمه‌های خازنی جایگزین می‌کند.

براساس گزارشی تازه، ظاهراً اپل از تأمین‌کننده تایوانی ASE تراشه‌های SiP سفارش داده است که شاید در سری آیفون 16 از آن‌ها استفاده شود. این تراشه‌ها را می‌توان با سیستم صدا و پاور فعلی جایگزین کرد؛ با این تراشه‌ها می‌توان انتظار داشت دکمه‌های خازنی جای دکمه‌های مکانیکی آیفون‌ را بگیرند. همچنین ظاهراً دو موتور Taptic در این دکمه‌ها وجود خواهد داشت تا هنگام لمس هر دکمه خازنی، کاربر نوعی لرزش در دکمه احساس کند.

اپل احتمالاً در آیفون 16 دکمه‌های مکانیکی را با خازنی جایگزین می‌کند

دکمه‌های خازنی در آیفون 16

اگر این شایعات صحت داشته باشند، اپل دکمه‌های فیزیکی موجود در دو طرف آیفون را با نسخه‌های خازنی جایگزین می‌کند که عملکردهای لمسی را در اختیار کاربران آیفون 16 قرار می‌دهد. البته ممکن است اپل این تراشه‌های SiP را برای برنامه‌های دیگری در آینده سفارش داده باشد و نمی‌توان با قطعیت انتظار داشت در سری آیفون 16 شاهد حضور آن‌ها باشیم.

اپل در پروژه‌ای موسوم به Bongo قصد داشت دکمه‌های صدا و پاور آیفون 15 را مجدداً طراحی کند. بااین‌حال، در سال 2023 به‌دلیل مشکلات فنی این پروژه کامل نشد و اپل به دکمه‌های مکانیکی بازگشت. همچنین شایعات دیگر حاکی از آن است که آیفون 16 به دکمه خازنی جدید Capture مجهز خواهد بود. این دکمه احتمالاً برای تصویربرداری استفاده می‌شود و طبق گزارش‌ها، کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت به چپ و راست، روی عکس زوم کنند.

سال گذشته، اپل تنها یک دکمه جدید به‌نام اکشن را به آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس اضافه کرد. این تغییر کوچک اما مهم، نه‌تنها به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را بی‌صدا کنند، بلکه کاربردهای دیگری را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا