دانش و فناوری

اپل ظاهراً پیش از همکاری با کوالکام می‌خواست مودم‌های 5G آیفون را از سامسونگ تأمین کند

اپل چند سالی است که با چالش تأمین مودم‌های 5G روبه‌رو است و علی‌رغم تلاش برای تولید داخلی این تراشه‌ها هنوز به موفقیتی در این زمینه دست نیافته است. این شرکت چندی پیش قرارداد تأمین مودم 5G را با کوالکام تمدید کرد، اما حالا گزارشی تازه مدعی شده است که مدیران کوپرتینو پیش‌تر حتی با سامسونگ در این زمینه مذاکره کرده بودند و قصد داشتند از تراشه‌های این شرکت استفاده کنند، اما در نهایت این قرارداد منعقد نشد.

به‌گزارش رسانه Hankyung، در سال 2019، اپل در مذاکره با کوالکام دچار مشکل شد، بنابراین به‌سراغ سامسونگ رفت تا با این شرکت همکاری کند. ولی غول کره جنوبی در آن زمان نمی‌توانست به‌اندازه کافی برای کوپرتینویی‌ها مودم 5G بسازد. در نتیجه، گفت‌وگوها بی‌نتیجه باقی ماند.

عدم توفیق در همکاری با سامسونگ، اپل را به سمت کوالکام برگرداند

در نهایت راه دیگری پیش روی اپل قرار نداشت و این شرکت مجبور به همکاری با کوالکام شد و تراشه‌های مودم آن‌ها را با قراردادی هنگفت برای آیفون تأمین کرد. اپل در ادامه سیاست خود را تغییر داد تا مودم‌های خودش را بسازد، اما هنوز موفق به انجام این کار نشده، چون ظاهراً ارزیابی دقیقی از انجام این کار نداشته است.

اپل مدت‌هاست که دیگر با سامسونگ برای تولید هیچ‌کدام از تراشه‌هایش همکاری نمی‌کند. این شرکت در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین مشتری شرکت TSMC تبدیل شده است که فناوری تولید قدرتمندتری دارد.

با توجه به فرایندهای تولید کارخانه‌های سامسونگ، برخی کارشناسان باور دارند که اگر اپل از مودم‌های این شرکت استفاده می‌کرد، سرعت پایین‌تری نسبت به مودم‌های کوالکام می‌داشت و احتمالاً در مصرف انرژی هم چندان بهینه نمی‌بود.

حالا که قرارداد کوالکام و اپل برای تأمین مودم‌های 5G آیفون تا سال 2026 تمدید شده است، باید ببینیم که مودم‌های اختصاصی کوپرتینویی‌ها بالاخره چه زمانی برای عرضه عمومی آماده خواهد شد و در کدام آیفون می‌توانیم این محصولات را ببینیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا