دانش و فناوری

اپل دو صفحه نمایش OLED – 'Tandem OLED' – را در iPad Pro جدید خود قرار داده است

بله، شما می توانید یک صفحه نمایش OLED را در iPad قرار دهید، اما سپس روشنایی را که کاربران iPad Pro به آن عادت کرده اند از دست می دهید. یک سازنده کامپیوتر ضعیف باید چه کار کند؟ البته شما دو تا از آنها را روی هم قرار می دهید.

جان ترنوس، معاون مهندسی سخت‌افزار، در جریان رویداد اپل در کوپرتینو در روز سه‌شنبه، گفت: «ما همیشه آی‌پد را به‌عنوان یک صفحه شیشه‌ای جادویی تصور می‌کردیم. و با آی‌پد پرو جدید، می‌خواستیم تجربه بصری قابل توجه‌تری را به مشتریان ارائه دهیم.»

این شرکت این کار را با آوردن OLED به iPad برای اولین بار انجام داد و نشان داد که این فناوری به دریافت نور و دقت رنگی که دارندگان iPad Pro می‌خواهند کمک می‌کند – اما روشنایی آن کم است. این شرکت با ایجاد صفحه نمایش OLED پشت سر هم این مشکل را حل کرد، که می تواند از 1000 نیت روشنایی تمام صفحه برای محتوای SDR و HDR و 1600 نیت حداکثر روشنایی HDR پشتیبانی کند. این شرکت می گوید هیچ دستگاه دیگری این سطح از کیفیت صفحه نمایش را ارائه نمی دهد.

به عنوان امتیاز استفاده از OLED، این شرکت را قادر می‌سازد تا کنترل زیر میلی‌ثانیه‌ای بر روی رنگ و درخشندگی هر پیکسل ارائه کند، به این معنی که نقاط برجسته در عکس و ویدیو می‌توانند روشن‌تر به نظر برسند، در حالی که رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و واقعی‌تر هستند، با یک نمایشگر بزرگ. افزایش مسئولیت بیشتر در جابجایی محتوا.

این شرکت با هم آن را Ultra Retina XDR می‌نامد که در هر دو مدل جدید 11 و 13 اینچی تعبیه شده است.

آی‌پد پرو جدید که قبلاً در نمایشگرهای استودیویی پیشرفته این شرکت دیده شده بود، برای اولین بار یک گزینه شیشه‌ای نانوتکسچر برای آی‌پد پرو دریافت می‌کند: شیشه‌های نانوبافت دقیقاً در مقیاس نانومتری حکاکی می‌شوند و کیفیت تصویر و کنتراست را حفظ می‌کنند و نور محیط را پراکنده می‌کنند. حتی تابش خیره کننده کمتر

اپل دو صفحه نمایش OLED – 'Tandem OLED' – را در iPad Pro جدید خود قرار داده است

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا