دانش و فناوری

تیم کوک تأیید کرد: اپل از سال‌ها قبل در حال کار روی هوش مصنوعی مولد بوده است

اپل تاکنون در سال جاری 22.61 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است و «تیم کوک»، مدیرعامل شرکت با اشاره به این موضوع تأیید کرد که بخشی از این هزینه‌ها روی هوش مصنوعی متمرکز شده است.

تاکنون بسیاری از کارشناسان به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب مانده و هیچ چت‌بات یا پاسخی به ابزارهایی مانند Bard گوگل معرفی نکرده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که اپل از چندین سال قبل مشغول کار روی هو‌ش مصنوعی بوده است. همانطور که رویترز اشاره می‌کند، هزینه‌های روبه‌رشد اپل در زمینه تحقیق و توسعه می‌تواند به توسعه فناوری هو‌ش مصنوعی مرتبط باشد.

همچنین این نشریه بیانیه‌ای از سوی تیم کوک منتشر کرده به شرح زیر است:

«ما برای چندین سال در حال تحقیق در مورد طیف گسترده‌ای از فناوری‌های هوش مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی مولد هستیم. ما قصد داریم به سرمایه‌گذاری و نوآوری و پیشبرد مسئولانه محصولات خود با این فناوری‌ها ادامه دهیم تا به بهبود زندگی مردم کمک کنیم. کاملاً مشخص است که ما در حال سرمایه‌گذاری زیادی هستیم و هزینه‌هایی که صرف تحقیق‌و‌توسعه می‌شود این موضوع را نشان می‌دهد.»

سرمایه‌گذاری‌های اپل روی هوش مصنوعی

اپل در سال مالی 2023 تاکنون 22.61 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است که طبق گزارش‌ها حدود 3.12 میلیارد دلار بیشتر از کل سال گذشته است.

ماه گذشته بلومبرگ در گزارشی گفته بود که اپل برای رقابت با ChatGPT در حال توسعه چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام «اپل GPT» است و سپس در این ماه گفته شد که کارمندان غول سازنده آیفون در حال استفاده از چت‌بات Apple GPT هستند. با وجود این گزارش‌ها، مینگ-چی کو اخیراً گفته بود که چت‌بات هوش مصنوعی ا‌پل از رقبای خود بسیار عقب‌تر است و به‌زودی عرضه نمی‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا