دانش و فناوری

iMessage اپل و بینگ مایکروسافت از قانون بازارهای دیجیتال اروپا معاف شدند

براساس نتیجه‌گیری تحقیقات رگولاتوری اتحادیه اروپا، سرویس iMessage و بینگ از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مستثنی می‌شود. این تحقیقات به این نتیجه رسید که iMessage اپل و بینگ مایکروسافت به اندازه کافی موقعیت مسلطی بر بازار ندارند.

براساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا امروز اعلام کرد iMessage به عنوان یک سرویس پلتفرم اصلی تعیین نشده است. این تصمیم به این معنی است که این سرویس مشمول قوانین سختگیرانه DMA نخواهد شد و دیگر ملزم نیست با سایر سرویس‌های پیام‌رسانی همکاری کند. این کمیسیون همچنین مرورگر اج و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت را از این قوانین معاف کرد. اپل و مایکروسافت در بیانیه‌های جداگانه از این تصمیم استقبال کردند.

اپلیکیشن iMessage اپل در اروپا

رگولاتورهای اروپا حدود 5 ماه است که مشغول تحقیقات بوده‌اند تا مشخص شود کدام پلتفرم‌ها مشمول قوانین جدید خواهند بود. اگرچه اپلیکیشن iMessage از این قوانین معاف شده است، اما اپ استور، مرورگر سافاری و سیستم عامل iOS اپل همچنان باید مطابق قوانین DMA باشند. تحقیقات مشابهی همچنان روی iPadOS درحال انجام است.

پیش‌ازاین اپل اعلام کرده بود که از استاندارد RCS برای ارتباط بین پیام‌رسانی داخلی اپل با دیگر پیام‌رسان‌ها پشتیبانی خواهد کرد، که البته این امر موجب جایگزینی سرویس اختصاصی iMessage نمی‌شود. سخنگوی اپل در آن زمان گفته بود که RCS در کنار iMessage کار خواهد کرد، و آی‌مسیج همچنان بهترین و امن‌ترین تجربه پیام‌رسانی برای کاربران اپل خواهد بود. تمایز بین حباب‌های آبی و سبز نیز باقی می‌ماند، اما حباب‌های سبز امکانات بیشتری پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر، دو پیام‌رسان متا یعنی واتس‌اپ و مسنجر باید مطابق قوانین DMA عمل کنند. حالا متا درتلاش است تا آن‌ها را با سرویس‌های شخص ثالث سازگار کند. این شرکت اخیراً نحوه کارکرد قابلیت همکاری واتس‌اپ را تشریح کرد؛ اگر در واتس‌اپ از برنامه شخص ثالثی پیامی دریافت شود، در یک صندوق ورودی جداگانه قرار می‌گیرد. همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند با واتس‌اپ همکاری کنند باید با متا قرارداد ببندند و از شرایط آن پیروی کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا