دانش و فناوری

سامسونگ شرکت هوش مصنوعی پزشکی Sonio را می‌خرد

سامسونگ امروز اعلام کرد شرکت فرانسوی هوش مصنوعی سونیو (Sonio) را برای تقویت سیستم‌های تشخیصی پزشکی پیشرفته خود خریداری می‌کند.

به گزارش AFP، استفاده از هوش مصنوعی در سال‌های اخیر در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و صنایع، ازجمله مراقبت‌های پزشکی، گسترش یافته است. بنابراین شرکت‌ها در سراسر جهان سرمایه‌گذاری زیادی برای گنجاندن خدمات پزشکی در محصولات خود انجام می‌دهند.

همکاری سامسونگ با هوش مصنوعی Sonio در زمینه مراقبت‌های مادر و جنین

براساس بیانیه سامسونگ، خرید Sonio توسط سازنده تجهیزات پزشکی سامسونگ مدیسون انجام می‌شود. مدیسون وابسته به سامسونگ الکترونیکس است که مراقبت از مادران باردار را از طریق سیستم‌های سونوگرافی تقویت‌شده با هوش مصنوعی افزایش می‌دهد.

«یونگ کوان کیم»، مدیرعامل سامسونگ مدیسون، دراین‌رابطه می‌گوید:

«همکاری با سونیو، بهترین فناوری هوش مصنوعی اولتراسوند و قابلیت‌های گزارش را برای تغییر پارادایم در معاینه سونوگرافی پیش از تولد، گرد هم می آورد.»

براساس سوابق مالی عمومی، سامسونگ تمام سهام سونیو را به مبلغ 126 میلیارد وون (حدود 92 میلیون دلار) خریداری خواهد کرد.

سامسونگ شرکت هوش مصنوعی پزشکی Sonio را می‌خرد

این معامله منوط به دریافت تأییدیه‌های نظارتی ازجمله تأیید دولت فرانسه است. بااین‌حال، پس از این تأییدیه‌ها و خریداری سونیو، دفتر مرکزی این شرکت در فرانسه باقی خواهد ماند.

«سیسیل بروست»، مدیرعامل Sonio می‌گوید:

«علاوه‌بر همکاری نزدیک با سامسونگ مدیسون به‌عنوان یک شرکت مستقل، سونیو به پیشرفت فناوری گزارش‌دهی پزشکی و نرم‌افزارهای تشخیصی در سطح جهانی ازجمله برای مناطق محروم در زمینه مراقبت‌های بهداشتی ادامه خواهد داد.»

فناوری هوش مصنوعی Sonio از یادگیری ماشینی برای افزایش دقت، کیفیت و تجزیه‌وتحلیل اولتراسوندها استفاده می‌کند.

یکی از محصولات سونیو، Detect نام دارد که برای استفاده در ایالات‌متحده تأیید شده است؛ این محصول به تجزیه‌وتحلیل تصاویر جنین ازجمله ساختارهای مغز و قلب کمک می‌کند.

این خرید، نشان‌دهنده آخرین اقدام سامسونگ برای تقویت خدمات هوش مصنوعی خود است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا