دانش و فناوری

ایسوس لپ‌تاپ‌های خود را به نمایشگرهای پیشرفته Mini-LED و OLED مجهز می‌کند

ایسوس از آخرین پیشرفت‌های خود در زمینه نمایشگرهای لپ‌تاپ‌های گیمینگ رونمایی کرد. غول فناوری تایوانی از فناوری Mini-LED و OLED در چند مدل از سری گیمینگ ROG استفاده می‌کند. باتوجه به بررسی‌های انجام‌شده، لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس عملکرد بصری خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهند. همچنین دو مدل از این لپ‌تاپ‌ها برای اولین‌بار فناوری G-Sync انویدیا را به لپ‌تاپ‌های OLED می‌آورند.

براساس گزارش PC World، ایسوس چند فناوری بهبودیافته Mini-LED و OLED را برای لپ‌تاپ‌هایش معرفی کرده است. برای مثال لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix Scar 18 به یک پنل Mini-LED با 2304 ناحیه نوری مجهز می‌شود. این رقم یک ارتقای بزرگ نسبت به لپ‌تاپ ROG Flow X16 2023 است که دارای 1024 ناحیه نوری بود؛ حالا کیفیت نمایشگر این لپ‌تاپ جدید به مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل نزدیک‌تر شده که دارای 2554 ناحیه نوری است. ایسوس همچنین از فناوری Mini-LED در مدل 16 اینچی این لپ‌تاپ با 2048 ناحیه نوری استفاده می‌کند.

نمایشگرهای Mini-LED و OLED ارتقایافته در لپ‌تاپ‌های ایسوس

علاوه‌بر ROG Strix Scar 18، ایسوس لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus G14 و G16 را هم به این فناوری‌ها مجهز می‌کند. این دو مدل اولین لپ‌تاپ‌های گیمینگ OLED هستند که از فناوری G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کنند. این مدل‌ها تصاویر واضح‌تر و عملکرد رنگی بسیار خوبی ارائه می‌دهند و استاندارد جدیدی را در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایجاد می‌کنند. علاوه‌براین، نمایشگرهای OLED دارای نرخ انتشار پیکسل حدود 960 هرتزی هستند.

هر کدام از نمایشگرهای Mini-LED و OLED مزایای مخصوص به خود را دارند؛ استراتژی ایسوس برای فراهم‌کردن این دو فناوری در لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود، گزینه‌های کاربران را برای انتخاب بیشتر می‌کند. با انجام این کار، گیمرها بسته به علاقه و ترجیح اینکه کدام از این دو فناوری را بیشتر می‌پسندند، امکان انتخاب لپ‌تاپی با نمایشگر موردنظرشان را خواهند داشت. در دوران کنونی گیمرها بیشتر مایل هستند تا سیستم خود را سفارشی‌ کنند، از این رو ایسوس چنین استراتژی را در پیش گرفته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا