دانش و فناوری

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

به‌تازگی دادگاهی در استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس، تحت مالکیت «ایلان ماسک» دستور داد تا ویدیوهای حمله هفته گذشته در سیدنی را حذف کند. ایلان ماسک نیز دولت این کشور را به سانسور متهم کرد. به‌دنبال این اتفاقات نخست‌وزیر استرالیا، ایلان ماسک را یک میلیاردر متکبر نامیده است.

براساس گزارش BBC، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که در صورت حذف‌نکردن ویدیوهای حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را یک حمله تروریستی خوانده است، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست، و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشورها هم سانسور کند.

«آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که آقای ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید
«آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک دراین‌باره نوشت:

«می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا] تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس] تنها پلتفرم راستگو است.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسیر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیز نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی در پیش خواهد گرفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا