دانش و فناوری

بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲: خودرو چینی حاصل ترکیب جیپ رانگلر، فورد برانکو و لندروور دیفندر!

خودروهای چینی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند، و در حالی که بیشتر آن‌ها منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند، برخی مانند بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲ هنوز شبیه به همتایان غربی خودشان هستند.

بی‌ای‌دبلیو (BAW) مخفف Beijing Auto Works است. این شرکت خودروسازی بخشی از گروه بایک بود، اما در سال 2020 به یک برند مستقل تبدیل شد. این برند مدل BJ212 اصلی را از دهه 1960 تولید می‌کند و سرانجام نسل بعدی آن را روانه بازار کرده است. بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲ که ترکیبی از جیپ رانگلر، فورد برانکو و لندروور دیفندر به نظر می‌رسد، در نیمه دوم سال جاری میلادی در بازار چین عرضه خواهد شد.

مشخصات و امکانات بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲

به تازگی تصاویر مدل پایه و نسخه پرچمدار بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲ منتشر شده است. در قسمت جلوی مدل پایه شاهد یک سپر پلاستیکی مشکی بزرگ و قوس چرخ‌های مشکی مانند رانگلر هستیم. بی‌ای‌دبلیو همچنین 212 جدید را به چراغ‌های جلو LED گرد و جلوپنجره ساده با شکاف‌های افقی بزرگ مجهز کرده است. این مدل آفرود دارای یک چراغ رانندگی در قسمت جلویی پنل سمت راننده است.

بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲: خودرو چینی حاصل ترکیب جیپ رانگلر، فورد برانکو و لندروور دیفندر!

212 با طول ۴.۷ ‌متر، عرض ۱.۹ ‌متر و ارتفاع ۱.۹۳ ‌متر، دارای مجموعه‌ای از چرخ‌های مشکی و نقره‌ای است. این خودرو همچنین آینه‌های بزرگ و دستگیره‌های درب زمختی دارد و به پله‌های جانبی، گل‌پخش‌کن، لاستیک زاپاس و چراغ‌های عقب دایره‌ای مجهز شده است.

نسخه پرچمدار این مدل بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲ اسپشیال ادیشن نام دارد. این نسخه دارای سپر جلوی منحصربه‌فرد و جلوپنجره متفاوت است. این خودروساز همچنین آن را به چرخ‌های جدید و لاستیک‌هایBFGoodrich ، یک اسنورکل، یک هواکش کاپوت کوچک و قوس چرخ‌های رنگ‌شده مجهز کرده است. نسل دوم 212 در حدود 2150 کیلوگرم وزن دارد.

BAW 212

در حالی که بسیاری از خودروسازان چینی در حال عرضه آفرودهای برقی مجهز به باتری هستند، 212 یک خودروی برقی نیست. این مدل به یک موتور ۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ با قدرت 248 اسب بخار و گیربکس 8 سرعته و سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است.

بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲

در کابین یک نمایشگر چندرسانه‌ای بزرگ و پنل ابزار دیجیتال دیده می‌شود. همچنین دکمه‌هایی برای فعال کردن حالت‌های 4H، 2H، و4L  و دکمه‌هایی برای قفل کردن دیفرانسیل‌ها قابل مشاهده هستند. قیمت بی‌ای‌دبلیو ۲۱۲ جدید هنوز اعلام نشده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا