دانش و فناوری

بهترین‌های CES 2024؛‌ فناوری‌هایی که آینده را متحول می‌کنند

نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک یا به‌اختصار CES 2024، بزرگ‌ترین رویداد فناوری سال است که چند روز قبل در لاس‌وگاس، آمریکا، میزبان شرکت‌ها و علاقه‌مندان این حوزه بود. اکنون با پایان این رویداد می‌توانیم پیرامون بهترین گجت‌های معرفی‌شده صحبت کنیم و آینده حوزه فناوری را متصور شویم. 

در دیجیاتو همانند سال‌های قبل تلاش کردیم تا اخبار و رخدادهای CES 2024 را هم‌زمان با برگزاری مراسم پوشش دهیم و شما را از آخرین جزئیات رویداد مطلع سازیم. در این نمایشگاه محصولات جذاب و بعضاً متفاوت، از تلویزیون و مانیتور گرفته تا هدفون‌ها و گجت‌های خانگی هوشمند، معرفی شدند و بسیاری از آن‌ها مورد استقبال اهالی رسانه و علاقه‌مندان حوزه فناوری قرار گرفتند. اگر به هر دلیلی نتوانستید این رویداد را دنبال کنید، نگران نباشید؛ زیرا در این مقاله شما را بهترین گجت‌های هر بخش در رویداد CES 2024 آشنا می‌کنیم. تا انتها همراه دیجیاتو باشید. 

بهترین تلویزیون‌ها 

سامسونگ S95D OLED

CES 2024

این تلویزیون‌ ۷۷ اینچی کاندیدای عنوان بهترین تلویزیون سال میلادی جاری است؛ محصولی که سامسونگ در آن با استفاده از فناوری QD-OLED و پنل 4K،‌ کنتراست رنگ‌ها را زیباتر و واقعی‌تر نمایش می‌دهد تا در هر شرایط نوری، از تماشای فیلم و سریال لذت‌ ببرید. همچنین قابلیت Active Voice Amplifier Pro به نسل جدید تلویزیون‌های کره‌ای راه پیدا کرده است و افکت‌های صوتی بهتر و صدای فراگیرتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. 

ال‌جی OLED T

CES 2024

ال‌جی از اولین تلویزیون شفاف و ۷۷ اینچی اولد با نام OLED Signature T رونمایی کرد. این دستگاه با فناوری Zero Connect Box به بازار می‌آید و امکان انتقال بی‌سیم صدا و تصویر را برایتان فراهم می‌کند. همچنین با استفاده از صفحه پشتی، می‌توانید این تلویزیون را به یک نمایشگر اولد معمولی تبدیل کنید. به گفته ال‌جی، پردازنده Alpha 11 AI تعبیه‌شده در OLED Signature T،‌ هفتاد درصد عملکرد گرافیکی بهتر و سی درصد سرعت پردازش بالاتر را به‌همراه دارد. 

بهترین لپ‌تاپ‌ها 

اچ‌پی OMEN TRANSCEND 14

CES 2024

برند آمریکایی اچ‌پی با رونمایی از سبک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا، جای پای خود را در بین رقبایش تا حدودی محکم کرد. با وجود نورپردازی RGB در کیبورد، طراحی Omen Transcend به‌گونه‌ای است که در نگاه اول شبیه به لپ‌تاپ‌های اداری به‌‌نظر می‌رسد. در بخش عملکرد و پردازش گرافیکی، خیال کاربران بابت تعبیه پردازنده‌های میتیور لیک و کارت گرافیک RTX 4070 راحت خواهد بود و ۲ ترابایت حافظه SSD نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. از دیگر مشخصات TRANSCEND 14 می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی OLED با رزولوشن 2.8K، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و پوشش صددرصدی طیف رنگی DCI-P3 اشاره کرد. این لپ‌تاپ با قیمت اولیه ۱۶۰۰ دلار طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. 

لنوو تینک‌بوک پلاس نسل ۵ هیبریدی 

CES 2024

مهم‌ترین مشخصه این لپ‌تاپ، ارائه دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز در یک دستگاه است؛ به‌گونه‌ای که اگر نمایشگر را از کیبورد جدا کنید، یک تبلت اندرویدی با پنل 14 اینچی 2.8K اولد و مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و در غیر این صورت، یک لپ‌تاپ ویندوزی خواهید داشت که از پردازنده Core Ultra 7 بهره‌ می‌برد. انتظار می‌رود قیمت این دستگاه از ۲۰۰۰ دلار آغاز شود. 

ایسوس ROG Zephyrus G14

CES 2024

طراحی لپ‌تاپ جدید ایسوس مدرن‌تر شده است و از یک بدنه آلومینیومی بهره می‌برد. همچنین نمایشگر آن متشکل از یک پنل اولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن 3K است که محتوای مدنظرتان را با کیفیت بهتری نمایش می‌دهد. علاوه‌براین،‌ عملکرد مناسب G14 با پردازنده‌های سری ۸۰۰۰ رایزن تضمین‌شده به‌نظر می‌رسد و ایسوس کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 را برای پردازش گرافیکی قوی‌ترین نسخه دستگاه برگزیده است. از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به باتری ۹۰ واتی و پشتیبانی از 32 گیگابایت رم DDR5X اشاره کرد. 

Alienware m16 R2

CES 2024

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی و جدید دل، یک گزینه ایده‌ال برای کاربران عادی و گیمرهاست. حضور پردازشگرهای گرافیکی RTX 40 در این دستگاه خیال شما را از اجرای باکیفیت رندرها و بازی‌ها آسوده می‌کند و Core Ultra 7 155H نیز در نقش مغز متفکر دستگاه ظاهر می‌شود. حضور ریزپردازنده‌های عصبی نیز دست شما را در به‌کارگیری قابلیت‌های هوش مصنوعی باز می‌گذارد. همچنین با فشردن کلید F2، دستگاه به حالت Stealth سوئیچ می‌کند تا انرژی کمتری در مقایسه با حالت عملکرد استفاده شود. Alienware m16 R2 چند روز قبل (۲۱ دی‌ماه) با برچسب قیمتی ۱۶۴۹.۹۹ دلار وارد بازار شد. 

MSI تایتان 18 HX

CES 2024

لپ‌تاپ جدید MSI هرچیزی که یک گیمر نیاز داشته باشد، در خود دارد. این دستگاه تایوانی با یک پنل ۱۸ اینچی مینی‌ ال‌ای‌دی 4K/120 از راه می‌رسد و رزولوشن فوق‌العاده بالا، طیف رنگی گسترده و نسبت کنتراست بالا را به ارمغان می‌آورد. MSI با تعبیه نسل چهاردهم Intel Core i9 (سری HX اینتل) و همین‌طور کارت‌های گرافیک RTX سری 40، خیال گیمرها را از اجرای مناسب بازی‌ها راحت کرده است و حداکثر رم ۱۲۸ گیگابایت DDR5 را به همراه ۶ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. نورپردازی RGB نیز MSI تایتان 18 HX را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. 

بهترین سخت‌افزار کامپیوتری 

پردازنده‌های رایزن AMD 8000G برای دسکتاپ

CES 2024

کمپانی AMD فرصت پیش‌آمده در رویداد CES 2024 را غنیمت شمرد و جدیدترین پردازنده‌های دسکتاپ سری 8000G را معرفی کرد. این سری مجهز به گرافیک یکپارچه RDNA 3 و ریزپردازنده‌های هوش مصنوعی (NPU) است. پردازنده‌های سری 8000G برای گیمرها، تولیدکنندگان محتوا و کسانی که می‌خواهند از مزایای هوش مصنوعی مانند افکت‌های Windows Studio و ویرایش محتوا لذت ببرند، طراحی شده‌اند.

کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER

CES 2024

انویدیا سه کارت گرافیک جدید GeForce RTX 4080 Super ،RTX 4070 Ti Super و RTX 4070 Super را معرفی کرد که نسبت به نسل‌های قبلی خود از هسته‌های بیشتر، سرعت بالاتر و کیفیت تصویر بهتر پشتیبانی می‌کنند. 

بهترین محصول سلامتی 

دستگاه سلامتی BeamO

CES 2024

چندی پیش و در آستانه برگزاری رویداد CES، برند Withing دستگاه چندمنظوره و کاربردی خود را با نام BeamO معرفی کرد. به گفته سازنده این دستگاه، BeamO با ادغام چندین ابزار، می‌تواند علائم فیبریلاسیون دهلیزی (AFib)، اشباع‌ اکسیژن خون، سوفل قلبی، آسم و موارد دیگر را تشخیص دهد و سپس آن نتایج را از طریق تلفن هوشمندتان با متخصصین به اشتراک بگذارد. سازندگان فرانسوی افزودند که تمامی بررسی‌های بالا تنها در کمتر از یک دقیقه صورت خواهد گرفت. BeamO در ژوئن سال ۲۰۲۴ (خردادماه ۱۴۰۳) پس از تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با اتیکت ۲۴۹.۹۵ دلاری روانه بازار خواهد شد. 

حلقه آمیزفیت HELIO RING

CES 2024

حلقه جدید چینی‌ها با استفاده از ردیاب‌های خود، آنالیز بهتری از فعالیت‌های روزانه شما دارد و پیشنهادهای هوشمندانه‌تری را پیرامون میزان استراحت و نحوه ریکاوری شما پس از ورزش‌کردن ارائه می‌دهد. همچنین با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های کاربران را هنگام خواب بررسی می‌کند و تحلیل‌های پیشنهادی خود را براساس کیفیت خوابتان نمایش می‌دهد. این حلقه در دو سایز ۱۰ و ۱۲ موجود خواهد بود و احتمالاً در بهار ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. 

ساعت هوشمند گارمین Lily 2

CES 2024

ساعت زنانه گارمین Lily 2، دومین نسل سری ساعت‌های Lily است که در دو مدل استاندارد و کلاسیک عرضه می‌شود. این ساعت بسیاری از ویژگی‌های مراقبتی همچون نظارت بر ضربان قلب،‌ ردیابی کالری، تجزیه‌وتحلیل خواب، مدیریت اضطراب، چرخه قاعدگی و برنامه‌های ورزشی را در اختیار بانوان می‌گذارد. همچنین اگر مدتی بی‌تحرک باشید، برخی حرکات ورزشی مانند چرخاندن گردن، خم‌شدن به پهلو و اسکات را پیشنهاد می‌دهد تا بدنتان به حرکت درآید. 

بهترین محصول دسترسی‌پذیری:‌ تردمیل Wheely-X

CES 2024

شرکت Kangsters در ادامه معرفی نو‌آوری‌های خود درزمینه سلامت عمومی،‌ این‌بار نیازهای جامعه معلولین را هدف قرار داده است و در این نمایشگاه از تردمیل ویلچر Wheely-X رونمایی کرد. این تردمیل از دو سطح شیب‌دار و غلتک‌های کوچک تشکیل‌ شده است و با ثابت‌ نگه‌داشتن موقعیت ویلچر،‌ امکان اجرای بازی‌های ویدیویی-ورزشی را برای معلولین مهیا می‌سازد. تردمیل Wheely-X با قیمت 2595 دلار در دسترس خواهد بود. 

بهترین هدست واقعیت مجازی:‌ هدست واقعیت ترکیبی سونی

CES 2024

سال ۲۰۲۴،‌ سال جذابی برای هدست واقعیت ترکیبی (XR) خواهد بود؛ زیرا علاوه بر اپل، سامسونگ و متا،‌ سونی نیز وارد گود شده است و طی رویداد CES 2024، از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کرد. به گفته مدیرعامل سونی، هدست آن‌ها برای جامعه گیمرهای پلی‌استیشن توسعه نیافته است، بلکه کاربران حرفه‌ای که با ابزارهای طراحی سه‌بعدی سروکار دارند، هدف این کمپانی هستند. هدست سونی احتمالاً اواخر سال میلادی جاری از راه می‌رسد. 

بهترین نمایشگر:‌ نمایشگر Micro LED شفاف سامسونگ 

CES 2024

طی رویداد CES 2024 شاهد معرفی اولین نمایشگر Micro LED جهان از سوی سامسونگ بودیم. همان‌طور که از نام این گجت پیداست، شما به‌وضوح می‌توانید اشیای پشت نمایشگر را ببینید. همچنین ظاهراً در بخش روشنایی و رنگ‌بندی نیز نمی‌توان رقیبی برای این نمایشگر تصور کرد. سامسونگ اذعان داشته که کاربرد اصلی این نمایشگر مختص برنامه‌های تجاری است. درحال‌حاضر برند کره‌ای برنامه‌ای برای عرضه این فناوری به بازار ندارد و گویا مدلی که در نمایشگاه معرفی شد، یک محصول مفهومی است. 

بهترین مانیتورها

ایسر Predator Z57

CES 2024

مانیتور اولتراواید ۵۷ اینچی و جذاب ایسر بی‌شک یکی از گزینه‌های ایده‌آل گیمرها برای نمایش بازی‌هایشان خواهد بود. مانیتور خمیده‌ای که در مشخصات آن روشنایی ۱۰۰۰ نیت در حالت HDR، رزولوشن 4K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دیده می‌شود و با پوشش ۹۸ درصدی گاموت رنگی DCI-P3، تصاویری گرم و پویا تولید می‌کند. 

Alienware AW3225QF 

CES 2024

با نگاه به مشخصات مانیتور گیمینگ Alienware AW3225QF، متوجه عمق کیفیت و زیبایی این مانیتور ۳۲ اینچی خواهید شد. دستگاه جدید Alienware همانند بسیاری از رقبای خود، از پنل اولد، رزولوشن 4K و رفرش ریت ۲۴۰ هرتز بهره‌مند است و پاسخ‌دهی باورنکردنی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای دارد. همچنین پوشش ۹۹ درصدی طیف رنگی DCI-P3 را در این مانیتور شاهدیم و تراکم پیکسل آن به 140PPI می‌رسد. طراحی کم‌حاشیه، نازک و خمیده Alienware AW3225QF باب طبع گیمرهاست و مشخصات بالا نیز نوید تجربه لذت‌بخشی را به ‌آن‌ها می‌دهد. این مانیتور احتمالاً با قیمت ۱۱۹۹ دلار روانه بازار جهانی خواهد شد.

مانیتور جدید 480 هرتزی ال‌جی

CES 2024

مانیتور جدید کره‌ای‌ها اولین نمونه ۲۷ اینچی است که رفرش ریت ۴۸۰ هرتز را ارائه می‌دهد و با یک پنل اولد و رزولوشن QHD از راه می‌رسد. چیزی که صفحه‌نمایش این مانیتور را بیشتر برای ما جذاب‌تر می‌کند، حضور فناوری متا است که آخرین‌بار در تلویزیون اولد LG G3 دیدیم. البته ال‌جی هنوز نامی برای این مانیتور مشخص نکرده است و تاریخ دقیق عرضه آن معلوم نیست. 

مانیتور سه‌بعدی گیمینگ سامسونگ

CES 2024

سامسونگ پیش از آغاز رسمی رویداد CES 2024 از ماینتور سه‌بعدی گیمینگ خود پرده برداشت. با این مانیتورها بدون نیاز به عینک مخصوص، می‌توانید محتواهای سه‌بعدی را مشاهده کنید. در بالای قاب مانیتور نیز دو دوربین تعبیه شده است که با آنالیز حرکت سرها و چشم‌هایتان، تصاویر مسطح را سه‌بعدی جلوه می‌دهد. سامسونگ از انتشار جزئیات بیشتر این مانیتور در اواخر سال میلادی جاری خبر داده است. 

علاوه‌براین، سامسونگ ۳ مانیتور گیمینگ جدید از سری Odyssey معرفی کرده که برای اولین‌بار شاهد حضور پنل اولد در آن‌ها هستیم. این مانیتورها در ۳ اندازه ۲۷، ۳۲ و ۳۹ اینچی راهی بازار خواهند شد. 

بهترین هدست‌/ایرباد

شوکز OpenSwim پرو

CES 2024

اگر شناگری هستید که دوست دارد هم‌زمان با شنا‌کردن به موسیقی گوش دهد، شوکز OpenSwim پرو همان گزینه دلخواه شماست؛‌ زیرا گواهی IP68 این هدست امکان استفاده از آن را در عمق ۲ متری آب برای حداکثر ۲ ساعت فراهم می‌کند. ایرباد جدید شوکز به سبک open-ear و با فناوری Shokz’ PremiumPitch 2.0+ طراحی شده است و کاربران کیفیت صدای واضح و قوی آن را در محدود‌های فرکانسی مختلف خواهند شنید. ظاهراً شوکز OpenSwim پرو ۹ ساعت شارژدهی خواهد داشت و از فست‌شارژ نیز پشتیبانی خواهد کرد. از دیگر مشخصات این هدست می‌توان به نسخه بلوتوث ۵.۳ و ارائه سه حالت اکولایزر استاندارد، شنا و تقویت‌کننده صدا اشاره کرد. 

سنهایزر Momentum True Wireless 4

CES 2024

سنهایزر Momentum True Wireless 4 مجهز به پردازنده اسنپدراگون S5 Gen 2 است و از نسخه بلوتوث ۵.۴ پشتیبانی می‌کند. همچنین آلمانی‌ها فناوری صدای اسنپدراگون (Snapdragon Sound) را در ساخت این ایرباد به‌کار گرفته‌اند تا با دستگاه‌های پخش سازگار باشند. همین‌طور در مشخصات این ایرباد از دو فناوری Auracast و aptX استفاده شده است. 

جی‌بی‌ال LIVE TWS 3

CES 2024

جدیدترین ایرباد JBL، صفحه‌نمایش 1.45 اینچی لمسی را از کیس شارژ JBL Tour Pro 2 به ارث برده است تا بدون دست‌زدن به موبایلتان، بتوانید مستقیماً به تنظیمات دسترسی پیدا کنید. در قیاس با مدل‌های قبلی، شوندگان Live 3 می‌تواند مدت‌زمان بیشتری را به شنیدن موسیقی یا محتواهای صوتی دل‌خواهشان اختصاص دهند. همچنین این ایرباد از نسخه بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند و گواهی IP55 دارد. ایرباد JBL LIVE TWS 3 در اواسط ژوئن سال میلادی جاری (خردادماه ۱۴۰۳) با قیمت ۱۹۹ دلار راهی بازار می‌شود. 

بهترین ربات

Rabbit R1

CES 2024

رونمایی از Rabbit R1 را می‌توان انقلابی در حوزه هوش مصنوعی عملی دانست. این دستگاه از یک مدل عملکردی بزرگ (LAM) به‌جای مدل زبانی بزرگ (LLM) استفاده می‌کند و در نقش یک دستیار هوشمند، امور روزانه شما مانند سفارش غذا، ارسال پیام و غیره را به‌خوبی انجام می‌دهد. از دیگر مشخصات R1 می‌توان به سیستم‌عامل Rabbit OS، پردازنده مدیاتک 2.3 گیگاهرتزی، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اشاره کرد.

Ballie

CES 2024

با شروع رویداد CES 2024، سامسونگ از «Ballie»، دستیار هوشمند خانگی خود رونمایی کرد. این دستیار هوشمند می‌تواند همراه شما در خانه حرکت کند، کنترل سایر لوازم هوشمند را به دست بگیرد و از طرف شما به تماس‌های ورودی پاسخ دهد. Ballie همچنین از دو لنز خود برای انجام وظایف مختلف مانند خوش‌آمدگویی به اهل خانه، پخش محتواهای سرگرم‌کننده و تماس ویدیویی بهره می‌برد. سامسونگ هنوز به‌طور رسمی تاریخ عرضه و قیمت این ربات را اعلام نکرده است.

دستیار خانگی هوشمند ال‌جی

CES 2024

ظاهراً کره‌ای‌ها تسلط کامل بر بازار دستیارهای هوشمند را در سر می‌پرورانند و به‌ همین منظور،‌ ال‌جی نیز ربات خانگی جمع‌و‌جور و دوپا خود را طی رویداد CES 2024 در معرض نمایش قرار داد. این ربات کنترل وسایل هوشمند خانه شما را در دست می‌گیرد و با استفاده از مدل زبان بزرگ خود، می‌توانند احساسات شما را درک کند و با خانواده و اطرافیان‌تان نیز تعامل برقرار کند. همچنین تراشه Robotics RB5 حاضر در ربات، مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در اختیارتان می‌گذارد. 

LOONA COMPANION

CES 2024

طراحی این ربات مشابه سگ‌های خانگی است؛‌ البته به‌جای پاهای مفصلی، از چهار چرخ در عقب و جلو استفاده می‌کند. لونا به Chat GPT برای مکالمه و گفت‌وگو با ما مجهز است و همچنین از فناوری تشخیص ژست، دستورات صوتی و برنامه‌نویسی گرافیکی بهره می‌برد. قیمت پایه این ربات به همراه لوازم جانبی‌اش ۳۸۰ دلار عنوان شده است. 


به نظر شما چه گجت‌‌های دیگری پتانسیل قرارگرفتن در فهرست بهترین محصولات CES 2024 را دارند؟ از بین دستگاه‌های بالا کدام‌یک را بیشتر دوست دارید و چرا؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا