دانش و فناوری

بلواسکای به کاربران اجازه می‌دهد سرویس فیلتر محتوای خود را بسازند

بلواسکای، شبکه اجتماعی رقیب ایکس، به‌زودی به کاربران اجازه می‌دهد تا نحوه فیلتر یا تعدیل محتوا (Content Moderation) در فیدهای خود را شخصی‌سازی کنند. این شبکه اجتماعی اعلام کرد که قصد دارد ابزار تعدیل محتوای خود با نام Ozone را متن‌باز کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد سرویس‌های فیلترسازی بیشتری برای کاربران ایجاد کنند.

Bluesky درحال‌حاضر دارای یک تیم اختصاصی برای تعدیل محتوا است و مجموعه قوانین خاص مربوط به آن را برای کاربران دارد. بااین‌حال، سیستم جدید این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد تا موارد تعدیل‌شده را به دلخواه خود گسترش دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در سایر سرویس‌های فیلترسازی مشترک شوند که انواع خاصی از پست‌ها را برچسب‌گذاری، حاشیه‌نویسی یا پنهان می‌کنند.

بلواسکای به کاربران اجازه می‌دهد سرویس فیلتر محتوای خود را بسازند
مشترک‌شدن در یک سرویس‌ تعدیل بلواسکای

نحوه کار با سرویس فیلتر محتوای بلواسکای

به‌عنوان مثال، بلواسکای می‌گوید یک شخص می‌تواند از Ozone برای ایجاد یک سرویس فیلترسازی استفاده کند تا به‌طور خاص تصاویر عنکبوت‌ها را مسدود کند. سپس کاربر می‌تواند در آن سرویس مشترک شود تا عکس عنکبوت‌ها از فید او حذف شود. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر عنکبوت‌ها را گزارش دهند.

«جی گرابر»، مدیرعامل بلواسکای، به The Verge می‌گوید:

«می‌توانید انواع خدمات تعدیل را ایجاد کنید و تجربه خود را سفارشی کنید تا بتوانید جامعه مورد نظر خود را بسازید. فراتر از آن، می‌توانید این‌ها را به روش‌های مختلف ترکیب و مطابقت دهید، و ما یک ابزار متن‌باز را برای آن ارائه کرده‌ایم.»

بلواسکای می‌گوید که ایجاد یک ابزار فیلترسازی درست مانند ساخت یک بلاک‌لیست است. تفاوت اصلی این است که سرویس تعدیل به یک حساب شخصی وابسته نیست. در عوض به بیش از یک نفر اجازه می‌دهد تا سرویس را مدیریت کنند. در صورت تمایل، توسعه‌دهندگان حتی می‌توانند سرویس‌های برچسب‌گذاری خودکار خود ایجاد کنند.

Ozone از امروز متن‌باز شده است و بلواسکای قابلیت فعال‌کردن ابزارهای تعدیل را تا چند روز دیگر معرفی خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا