دانش و فناوری

Brave Search از هوش مصنوعی برای پاسخگویی به سوالات شما استفاده می کند

موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصی Brave روز چهارشنبه اعلام کرد که موتور پاسخ خود را برای بازگرداندن پاسخ های ترکیبی مبتنی بر هوش مصنوعی اصلاح می کند. این ویژگی جدید برای کاربران در سراسر جهان در دسترس است.

ویژگی جدید «پاسخ با هوش مصنوعی» پاسخ‌هایی با فرمت منظم برای سؤالاتی مانند «افرادی که روی ماه راه می‌روند»، «فهرست همه بازیگرانی که نقش بتمن را بازی کرده‌اند» یا «چگونه می‌توان نسپرسو پیکسی را رسوب زدایی کرد» ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند نظرات و نکات برجسته یک رستوران را خلاصه کند.

Brave Search از هوش مصنوعی برای پاسخگویی به سوالات شما استفاده می کند

اعتبار تصویر: شجاع

این شرکت یک ویژگی خلاصه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی را در مارس 2023 راه‌اندازی کرد. این استارت‌آپ گفت که جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقای بزرگی در آن است.

Brave گفت که پرس و جوهای اطلاعاتی، مانند موارد ذکر شده در مورد موتور پاسخ جدید، به طور خودکار برای ارائه اطلاعات در قالب خلاصه شده به هوش مصنوعی تکیه می کنند. برای سؤالات دیگر، کاربران می توانند جستجوی هوش مصنوعی را به صورت دستی راه اندازی کنند.

اعتبار تصویر: شجاع

این شرکت که سال گذشته به استفاده از فهرست خود برای جست‌وجوها روی آورد، گفت که ویژگی «پاسخ با هوش مصنوعی» از ترکیبی از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و داده‌های قابل اعتماد استفاده می‌کند. Brave گفت که از ترکیبی از Mixtral 8x7B و Mistral 7B به عنوان مدل های اولیه به همراه مدل های ترانسفورماتور سفارشی برای تطبیق معنایی و پاسخ استفاده می کند.

“کاربر فقط باید یک پرس و جو را وارد کند، همانطور که با یک موتور جستجوی معمولی عادت کرده است. جوزپ پوجول، رئیس جستجوی شرکت، از طریق ایمیل به TechCrunch گفت.

اعتبار تصویر: شجاع

گزارش‌های متعدد نشان داده‌اند که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند تأثیرات شدیدی بر آینده وب داشته باشد. Brave که بیش از 10 میلیارد درخواست در سال را پاسخ می دهد، گفت که در حالی که کاربران خواستار پاسخ های تقویت شده با هوش مصنوعی و روش های جدید مصرف محتوا هستند، این شرکت آگاه است که این رویکرد ممکن است برای ناشرانی که محتوا را در وب منتشر می کنند مضر باشد.

“این چالش منحصر به فرد جستجوی شجاع نیست، بلکه در اکثر موتورهای پاسخگویی و چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی، ممتاز یا باز وجود دارد. Brave، هم به عنوان یک مرورگر و هم به عنوان موتور جستجو، از این چالش ها آگاه است. در نتیجه، ما تأثیر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بر بازدید از سایت نظارت و کمیت می کنیم و در نهایت به اختلالاتی که کاهش ترافیک می تواند ایجاد کند، رسیدگی می کنیم.

موتورهای جستجوی دیگر مانند گوگل و بینگ نیز از طریق آزمایش های مختلف پاسخ های مبتنی بر هوش مصنوعی را پذیرفته اند. در همین حال، استارت‌آپ‌هایی مانند Perplexity و You.com نیز در رقابت هستند تا موتور پاسخ‌گوی انتخابی کاربران باشند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا