دانش و فناوری

مدیرعامل تسکو: نه از این دولت نه دولت قبلی تسهیلاتی دریافت نکردیم

کمپانی تسکو در نشست خبری ۹ مهر ۱۴۰۲ ضمن اعلام برنامه‌های خود برای جوان‌سازی هویت برند تسکو گیم، تاکید داشت که هیچگاه تسهیلاتی از دولت دریافت نکرده است.

جمال جعفری، مدیرعامل تسکو، در این نشست اعلام کرد که تسکو بیش از پیش روی بازار محصولات گیمینگ تمرکز دارد و می‌خواهد با رویکرد جدیدی توجه گیمرها را به خود جلب کند. حمید محمدی‌پور، مدیر مارکتینگ تسکو ضمن تاکید بر ارزش ۱۷۹ میلیارد دلاری صنعت بازی‌های ویدیویی، اعلام کرد که آن‌ها به دنبال جوان‌سازی برند تسکو هستند و می‌خواهند محوریت فعالیت‌هایشان را روی گیم قرار دهند. آن‌ها می‌خواهند در سایر بخش‌های مرتبط با گیمینگ نیز فعال باشند، چه با حضور در نمایشگاه‌های مختلف، چه از طریق اسپانسرینگ و چه از طریق تولید محتوای رسانه‌ای و کاربرساز.

در ادامه سعید حسینی، مدیر بخش گیم تسکو، روی یک جمله تاکید کرد: «مسیر تسکو و تسکو گیم را از هم جدا کنید.» به گفته حسینی، تسکو گیم روند متفاوتی از محصولات دیگر این شرکت خواهد داشت و این کمپانی به دنبال بالا بردن تنوع محصولاتشان در زمینه گیم است. او همچنین گفت که تسکو به دنبال کیفیت است و در عین حال می‌خواهد کالایی تولید کند که عموم مردم بتوانند استفاده کنند.

حسینی سپس از چند آمار و ارقام درباره عملکرد تسکو در بازار گفت. طبق ادعای او، تسکو گیم تقریبا ۱۰ تا ۱۱ درصد از سهم بازار را از محصولات گیم دارد. به‌طور دقیق‌تر، موس‌های این برند ۱۶ درصد بازار و کیبوردهای آن‌ها ۱۴ درصد سهام بازار را در اختیار دارند. ضمنا در ادامه تاکید شد که این شرکت در ۱۳ استان ایران خدمات پس از فروش دارد و برای تمام محصولات، حتی موس و کیبورد، این خدمات را ارائه می‌دهد.

در این میان صحبت از دریافت تسهیلات از دولت شد. جعفری تاکید کرد که تسکو هیچوقت از دولت تسهیلات و حمایتی دریافت نکرده است:

«ما نه در این دولت نه دولت قبلی هیچ برنامه‌ای برای حمایت از تولید نداریم. همه‌‌اش دروغ محض است.

کارخانه چین ما سه چهار سال پیش سه برابر الان نیرو داشت اما با وجود تحریم‌ها همه تولیدات را به ایران منتقل کردیم تا اینجا کارآفرینی کنیم. اکنون نیروهای ما به ۴۶۰ نفر رسیده اما انتفاعی در این کار نیست، اصلا انتفاعی نمی‌تواند وجود داشته باشد. ما آدم سیاسی نیستیم که بتوانیم قانونی را عوض کنیم، و حتی یک جنس هم نداریم که وارداتش ممنوع باشد.»

او در ادامه گفت که آن‌ها تولید داخلی می‌کنند تا از کارگران ایرانی حمایت و برایشان کارآفرینی کنند. او می‌خواهد دلیل انتخاب محصولات تسکو برای خرید نه ایرانی بودن، بلکه کیفیت آن‌ها باشد. او ضمنا گفت که ۸۵ درصد مشتری‌ها از محصولات این شرکت راضی هستند.

ضمنا حسینی اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد به مرور برای برند جدید خود اعتمادسازی کند. یکی از راه‌های آن‌ها در این مسیر جدید کمک گرفتن از گیمرها خواهد بود و به قول او، آن‌ها می‌خواهند در جلسات مدلینگ، R&D و فروش از نظر گیمرها استفاده کنند تا آن‌ها تصمیم بگیرند چه کالایی وارد بازار شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا