دانش و فناوری

سیناپسیس شرکت نرم‌افزاری Ansys را به قیمت 34 میلیارد دلار خریداری می‌کند

شرکت طراحی و توسعه نرم‌افزار نیمه‌هادی سیناپسیس (Synopsys) اعلام کرد که شرکت نرم‌افزاری مهندسی و طراحی محصول انسیس (Ansys) را در معامله‌ای به‌ارزش تقریبی 35 میلیارد دلار خریداری می‌کند. این خرید یکی از بزرگ‌ترین معاملات انجام‌شده در سال‌های اخیر صنعت فناوری محسوب می‌شود.

براساس گزارش CNBC، سیناپسیس تقریباً 390 دلار به ازای هر سهم پرداخت خواهد کرد که این میزان شامل 197 دلار به ازای هر سهم به‌صورت نقدی و تقریباً یک سوم سهم آن برای هر سهم Ansys می‌شود. انتظار می‌رود تا معامله بین دو شرکت در نیمه اول سال 2025 بسته شود و طرفین تا آن زمان در انتظار دریافت تأییدیه‌های نظارتی و سهامداران باشند.

«ساسین قاضی»، مدیرعامل سیناپسیس طی یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد که پس از ادغام دو شرکت با یکدیگر، سهامداران انسیس مالک 16.5 درصد از Synopsys خواهند شد. همچنین سیناپسیس برای سه‌ماهه منتهی به 31 اکتبر 2023، دارایی‌های نقدی و معادل نقدی خود را 1.4 میلیارد دلار گزارش کرده بود.

رشد سهام شرکت Synopsys

انتشار این گزارش باعث شد تا سهام سیناپسیس روند رو‌به‌رشد پیدا کند. پس از انتشار گزارش‌های اولیه در روز سه‌شنبه، سهام این شرکت 3 درصد افزایش پیدا کرد. البته سهام انسیس حدود 5 درصد سقوط کرده است. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه نشریه وال استریت ژورنال در دسامبر سال گذشته گزارشی درباره مذاکره این دو شرکت منتشر کرده بود که این گزارش باعث سقوط 12 درصدی سهام سیناپسیس و سقوط 14 درصدی سهام Ansys شده بود.

هدف این خرید گسترش پایگاه مشتریان سیناپسیس و محصولات آن است. Synopsys یکی از معدود شرکت‌های بزرگی است که برای طراحی نیمه‌رساناها نرم‌افزار تولید می‌کند. این شرکت مستقر در کالیفرنیا در درجه اول با Cadence Design Systems Inc رقابت می‌کند. در مقابل، Ansys نرم‌افزار شبیه‌سازی تولید می‌کند که مهندسان می‌توانند از آن برای پیش‌بینی نحوه عملکرد محصولات استفاده کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا