دانش و فناوری

Clarity Pediatrics 10 میلیون دلار برای درمان ADHD و سایر بیماری های مزمن دوران کودکی جمع آوری می کند

تربیت کودکان خردسالی که تشخیص داده شده یا مشکوک به ADHD هستند می تواند چالش برانگیز باشد. برخی از کودکان مبتلا به این عارضه ممکن است در تکمیل کارهای مدرسه مشکل داشته باشند یا به راحتی ناامید شوند و عصبانی شوند.

والدینی که سعی می‌کنند برای کمک به متخصصان مراجعه کنند، اغلب از اینکه می‌فهمند به دلیل کمبود روانشناس در سراسر کشور، ممکن است تا زمانی که طول بکشد، شوکه می‌شوند. نزدیک به یک سال برای تشخیص و شروع به مراجعه به یک درمانگر کنید. و این حتی به هزینه بالای درمان اشاره نمی کند، که می تواند تا هزاران دلار در سال برای مراقبت های خارج از شبکه اضافه کند.

کلیریتی اطفالیک استارت‌آپ مراقبت مزمن که در سال 2021 تأسیس شد، می‌گوید که می‌تواند زمان انتظار برای دریافت تشخیص و شروع درمان ADHD را از چندین ماه به چند روز کاهش دهد، به‌طور متوسط ​​با پرداخت 15 دلاری در هر جلسه.

سس مخفی این شرکت این است که به جای ارائه درمان فردی به کودکان، این استارتاپ جلسات درمانی گروهی 8 هفته ای را برای والدین کودکانی که به تازگی تشخیص داده شده یا قبلاً تشخیص داده شده اند برگزار می کند.

Clarity ترجیح داد آموزش رفتاری والدین (BPT) را به یک دلیل ساده ارائه دهد: آکادمی اطفال آمریکا آن را برای خانواده های کودکان 5 تا 12 ساله با ADHD خفیف تا متوسط ​​توصیه می کند. از آنجایی که بچه‌های کوچک به اندازه کافی بالغ نیستند که خودشان تغییر کنند، BPT به والدین راهبردها و مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد تا به فرزندانشان کمک کند در مدرسه تمرکز کنند و طغیان‌های عاطفی را کنترل کنند.

کریستینا لامونتاگن، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کلاریتی، گفت: «هیچ مدرکی دال بر مؤثر بودن درمان یک به یک برای کودکان خردسال مبتلا به ADHD وجود ندارد.

در طول 18 ماه گذشته، Clarity مراقبت آنلاین به هزاران خانواده در کالیفرنیا ارائه کرده است و قصد دارد از 10 میلیون دلار سرمایه اولیه که از Rethink Impact با مشارکت Homebrew و Maverick Ventures جمع آوری کرده است، استفاده کند تا خدمات خود را در سال 2024 به سایر ایالت ها بپردازد. .

وضوح در تلاش برای حل مشکل کمبود درمانگر برای کودکان مطمئناً تنها نیست. استارت‌آپ‌هایی مانند Brightline، سمور کوچک و Bend Health خدمات آنلاین سلامت روان کودکان از جمله ADHD را ارائه می دهند.

در حال حاضر، Clarity تنها بر روی درمان ADHD در کودکان 5 تا 12 ساله با ارائه تشخیص، درمان و نسخه‌ها متمرکز است، اما این شرکت قصد دارد در نهایت مراقبت‌های بهداشتی را برای بیماری‌های مزمن کودکان با پیچیدگی پایین مانند آسم، آلرژی و چاقی ارائه دهد.

قبل از تاسیس Clarity، LaMontagne مدیر عامل در Pill Club و یک مدیر اجرایی توسعه شرکت در Johnson & Johnson بود. یکی از بنیانگذاران شرکت، دکتر الساندرو لارازبال، یک متخصص اطفال است که در UCSF و استنفورد آموزش دیده و مسئول خدمات تخصصی در Kaiser Permanente بود.

دور اولیه Clarity همچنین شامل سرمایه‌گذاری‌هایی از ژانویه Ventures، Vamos Ventures، Alumni Ventures و Citylight VC بود.

هایدی پاتل، یکی از شرکای مدیریت Rethink Impact، گفت که او در Clarity سرمایه گذاری کرده است، زیرا میزان بروز بیماری های مزمن در کودکان طی چهل سال گذشته سه برابر شده است، اما سیستم پزشکی متخصصان کافی برای درمان این کودکان را ندارد.

او گفت: «زمان انتظار بسیار طولانی است، و حتی اگر تشخیص داده شود، درمان اغلب در دسترس نیست، به همین دلیل است که 80 درصد از کودکان به طور کامل درمان نمی‌شوند. “با Clarity، شما یک سبد کامل از مراقبت دریافت می کنید.”

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا