دانش و فناوری

اداره حمایت مالی مصرف کننده بلوم تک را به دلیل ادعاهای نادرست جریمه می کند

دفتر حمایت مالی از مصرف کننده ایالات متحده (CFPB) در دستوری امروز اعلام کرد که بلوم تک، بوت کمپ کدگذاری انتفاعی که قبلاً به نام مدرسه لامدا شناخته می شد، دانش آموزان را در مورد هزینه وام فریب داده، ادعاهای نادرستی در مورد نرخ استخدام فارغ التحصیلان ارائه کرده و درگیر وام‌دهی غیرقانونی به عنوان توافق‌نامه‌های «تسهیم درآمد» با کارمزدهای بالا پنهان شده است.

این دستور پایان تحقیقات CFPB در مورد اقدامات بلوم تک – و شروع مجازات های آژانس برای سازمان است.

CFPB بلوم‌تک را به‌طور دائم از فعالیت‌های وام‌دهی مصرف‌کننده و مدیر عامل آن، آستن آلرد، از وام‌دهی دانشجویی برای مدت ده سال منع می‌کند. علاوه بر این، آژانس به بلوم‌تک و آلرد دستور می‌دهد تا پرداخت وام‌های فارغ‌التحصیلانی را که شغل واجد شرایطی ندارند، متوقف کنند و به دانشجویان اجازه دهد وجوه خود را بدون جریمه برداشت کنند، همچنین تغییرات مالی را برای «توافق‌های خاص» حذف کنند.

روهیت چوپرا، مدیر CFPB در بیانیه ای گفت: بلوم تک و مدیرعامل آن به دنبال سوق دادن دانشجویان به سمت وام های سهم درآمدی بودند که به عنوان وام های بدون ریسک به بازار عرضه می شدند، اما در واقع هزینه های مالی قابل توجه و بسیاری از خطرات مشابه سایر محصولات اعتباری را به همراه داشتند. “اقدام امروز تاکیدی بر تمرکز بیشتر ما بر تحقیق در مورد مدیران اجرایی و در صورت لزوم متهم کردن آنها به نقض قانون است.”

BloomTech و Allred همچنین باید بیش از 164000 دلار جریمه مدنی را به CFPB بپردازند تا در صندوق امداد قربانیان آژانس واریز شود، BloomTech حدود 64000 دلار و Allred مابقی (100000 دلار) را جبران می کند.

آلرد بلوم تک را تأسیس کرد، که در سال 2022 پس از کاهش نیمی از کارکنان خود، نام تجاری خود را از مدرسه لامبا تغییر داد. این موسسه حرفه ای مستقر در سانفرانسیسکو – که عمدتاً متعلق به آلرد است – توسط صندوق های مختلف VC و سرمایه گذاران از جمله Gigafund، Tandem Fund، Y حمایت می شود. Combinator، GV، GGV و Stripe، و در یک زمان بیش از 150 میلیون دلار ارزش داشت.

منتقدان تقریباً بلافاصله به مدل تجاری شرکت – توافقنامه سهم درآمد یا ISA – حمله کردند و آن را غارتگر دانستند.

برای برنامه‌های کوتاه‌مدت، معمولاً شش تا نه ماهه بلوم‌تک – نه مدرک – در زمینه‌های توسعه وب، علم داده و مهندسی باطن، مدرسه وام‌های اشتراک درآمد را برای کمک به تأمین هزینه شهریه بسیاری از دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. (طبق CFPB، بلوم تک تا به امروز حداقل 11000 وام دریافت کرده است.) این وام ها مستلزم آن است که گیرندگانی که بیش از 50،000 دلار در یک صنعت مرتبط درآمد دارند، 17٪ از درآمد قبل از مالیات خود را تا رسیدن به 24- ماهانه به BloomTech پرداخت کنند. پرداخت یا آستانه بازپرداخت کل 30000 دلار.

بلوم‌تک وام‌ها را به این صورت بازاریابی نکرد و گفت که این وام‌ها بدهی ایجاد نمی‌کنند و «بدون ریسک» هستند و نرخ استخدام 71 تا 86 درصد را تبلیغ می‌کنند. اما CFPB این ادعاهای بازاریابی و سایر ادعاها را کاملاً نادرست دانست.

وام‌های بلوم‌تک در واقع دارای نرخ درصدی سالانه و هزینه مالی متوسطی در حدود 4000 دلار بودند که دانشجویان از هیچ‌یک از آن‌ها مطلع نشدند و یک پرداخت از دست رفته منجر به نکول می‌شد. نرخ استخدام در مدرسه نزدیک به 50٪ بود و تا 30٪ کاهش یافت. و بسیاری از دانشجویان نمی‌دانستند که بلوم‌تک بخشی از وام‌های خود را به سرمایه‌گذاران می‌فروخت در حالی که دریافت‌کنندگان را از حقوقی که باید تحت حمایت فدرال موسوم به قانون دارندگان می‌داشتند، محروم می‌کرد.

قبل از دستور CFPB، بلوم‌تک، که چندین سال پیش برای مدت کوتاهی با هیئت نظارت کالیفرنیا به دلیل فعالیت بدون تأیید، در آب داغ قرار گرفت، با شکایت‌های دیگری مواجه شده بود که ادعا می‌کرد مدرسه چقدر احتمال دارد که فارغ‌التحصیلان شغلی پیدا کنند و چه مقدار درآمد کسب می‌کنند، اشتباه کرده بود. . سال گذشته، اسناد فاش شده به دست آمده توسط Business Insider سوالاتی را در مورد افزایش اثربخشی این شرکت و ایجاد برنامه درسی که دانش‌آموزان را در سطحی که انتظار داشتند ارتقا نمی‌داد، ایجاد کرد.

برای پیروی از دستور CFPB، بلوم‌تک باید جمع‌آوری وام‌ها را به فارغ‌التحصیلانی که در سال گذشته شغل واجد شرایطی دریافت نکرده‌اند را متوقف کند و هزینه مالی را برای کسانی که بیش از 18 ماه پیش از این برنامه فارغ‌التحصیل شده‌اند و شغل واجد شرایط دریافت کرده‌اند حذف کند. درآمد 70000 دلار یا کمتر. این شرکت همچنین باید به دانشجویان فعلی اجازه دهد تا از برنامه خارج شده و وام خود را لغو کنند یا با وام شخص ثالث به برنامه ادامه دهند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا