دانش و فناوری

وزیر ارشاد: برای حل مشکلات شبکه نمایش خانگی با صدا و سیما همکاری می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختلافاتشان با ساترا درباره وضعیت شبکه نمایش خانگی را امری طبیعی دانسته و گفت طی همکاری با صدا و سیما به دنبال حل و فصل مسائل مرتبط با VODها هستند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان دانشجویان انجمن‌های اسلامی سراسر کشور به وضعیت شبکه نمایش خانوادگی اشاره کرده و گفت:

«اینکه با صداوسیما درباره وضعیت شبکه نمایش خانگی دچار اختلاف نظرهایی باشیم، موضوعی طبیعی است اما این اختلاف نظرها به این معنی نیست که بخش نظارت نمایش خانگی رها شده باشد، بلکه این نظارت همچنان توسط «ساترا» صورت می‌گیرد.»

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد میان مسئولان وزارت فرهنگ و مدیران صداوسیما برای حل اختلاف نظرها در حوزه شبکه نمایش خانگی اظهار داشت با همیاری رئیس سازمان صداوسیما به دنبال حل و فصل مسائل مرتبط با شبکه نمایش خانگی هستند.

اسماعیلی تاکید کرد وزارت فرهنگ درباره نتایج این جلسات کاملا تابع قوانین است. گفتنی است اواخر تیرماه با انتشار نامه‌ای تهدیدآمیز علیه پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، انتقادات از ساترا به عنوان نهادی که جایگاه قانونی ندارد بالا گرفته بود. برخی اعتقاد دارند وزارت ارشاد بایستی مسئولیت نظارت بر VODها را برعهده بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت در شروع کارشان با انبوهی از مجوزهای صادر شده در روزهای پایانی دولت دوازدهم در حوزه‌های نشر و سینما مواجه بوده‌اند که این مساله برای دولت چالش‌های مختلفی را در پی داشته و هنوز هم درگیر سروسامان دادن این چالش‌ها هستند.

او تحقق عدالت فرهنگی، بازگشت حوزه فرهنگ و هنر به ریل گذاری مدنظر رهبری و جبهه فرهنگی انقلاب، اصلاح آیین نامه‌ها و ساختارهای تصمیم ساز، بازگشت مرجعیت و حکمرانی فرهنگ و هنر به وزارت فرهنگ، تحقق نهضت بازگشت به مسجد، بکارگیری جریان جوان و نخبه حوزه فرهنگ و برپایی برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر با محوریت نهادهای دینی را بخشی از اولویت کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید برشمرد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا