دانش و فناوری

چگونه در لینکدین یک حساب حرفه‌ای بسازیم؟

با ساخت یک پروفایل در لینکدین می‌توانید برند حرفه‌ای خود را بسازید، دستاوردها و مهارت‌هایتان را به نمایش بگذارید، با دیگر متخصصان محتوا به اشتراک بگذارید و با همکاران، شرکای تجاری و کارفرمایان دیگر ارتباط داشته باشید. بااین‌حال، داشتن یک حساب مناسب باعث می‌شود تا تمام این کارها را به سادگی انجام دهید و در این مطلب از دیجیاتو نحوه ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین را به شما آموزش خواهیم داد.

در لینکدین، به شیوه‌های مختلفی ممکن است پروفایل شما مورد توجه دیگران قرار بگیرد.

ممکن است صاحبان کسب‌و‌کارها با جستجو کارمندان شرکت یا صنعتی که در آن مشغول به کار هستید، به شما برسند. بنابراین در هنگام ساخت پروفایل خود، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید نظر دیگران را به خود جلب کنید.

برای آشنایی بیشتر با لینکدین مقاله «لینکدین چیست» را مطالعه کنید.

ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین

چگونه در لینکدین یک حساب حرفه‌ای بسازیم؟

پروفایل حرفه‌ای لینکدین چیست؟ به‌بیان‌ساده، نکاتی وجود دارد که هنگام ساخت یک پروفایل جدید، توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا مورد توجه دیگران قرار بگیرید یا حتی روند رسیدن به اهداف شما (پیداکردن مخاطبین جدید یا دریافت یک پیشنهاد شغلی) را ساده‌تر می‌کند.

هرچند نمی‌توان به‌طور دقیق تعیین کرد که چه پروفایلی حرفه‌ای محسوب می‌شود، اما انجام برخی مراحل مانند آپلود یک عکس مناسب تا ساخت یک عنوان و بیوگرافی متقاعدکننده، گزینه‌هایی هستند که به برجسته‌شدن پروفایل شما کمک خواهند کرد.

بنابراین اگر قصد دارید در لینکدین یک پروفایل حرفه ای داشته باشید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1. انتخاب یک عکس پروفایل مناسب

پیش از هر چیز، یک عکس پروفایل عالی برای لینکدین خود انتخاب و آپلود کنید. اما چه‌چیزی باعث می‌شود که عکس پروفایل عالی باشد؟ «جین دیهان»، مدیر ارشد بازاریابی محتوای لینکدین توضیح می‌دهد که عکس پروفایل باید جدید و شبیه به شما باشد و حدود 60 درصد آن را چهره شما شامل شود. بنابراین از انتخاب عکس‌هایی که از دور گرفته شده‌اند و چهره شما در آن‌ها چندان قابل تشخیص نیست، اجتناب کنید. انتخاب عکسی که در آن لبخند به لب دارید نیز حس اولیه بسیار خوبی در دیگران ایجاد می‌کند.

اگر از عکس پروفایل مناسبی در لینکدین استفاده کرده باشید، افرادی که به‌صورت مجازی با شما آشنا شده‌اند، در قرارهای کاری یا مصاحبه‌ها بهتر می‌توانند شما را شناسایی کنند.

2. تلفظ اسم خود را به لینکدین اضافه کنید

سایر شبکه‌های اجتماعی از قابلیت اختیاری تحت عنوان ضمیر استفاده می‌کنند، اما در لینکدین قابلیت دیگری وجود دارد که با آن می‌توانید تلفظ اسم خود را به پروفایل اضافه کنید. طبیعتاً هنگامی که به‌دنبال پیداکردن کار ریموت و غیرداخلی هستید، کارفرما نیاز دارد تا نحوه تلفظ اسم شما را نیز یاد داشته باشد.

این قابلیت فقط از طریق اپلیکیشن موبایل لینکدین فعال می‌شود و برای انجام آن باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا اپلیکیشن لینکدین را باز کنید و وارد پروفایل خود شوید. روی آیکون قلم مشخص‌شده در تصویر زیر ضربه بزنید تا صفحه ویرایش پروفایل باز شود.

در صفحه بازشده، اطلاعات اولیه پروفایل شما، ازجمله نام و نام خانوادگی قابل مشاهده و ویرایش است. برای اضافه‌کردن تلفظ اسم خود، روی گزینه Add name pronunciation ضربه بزنید.

پس از انتخاب گزینه مشخص‌شده، رابط مربوط به ضبط‌کردن صدا برای شما نمایش داده خواهد شد. تلفظ نام خود را ضبط کنید و درنهایت تغییرات اعمال‌شده را ذخیره کنید.

با انجام تمام مراحل بالا، تلفظ صدای شما مانند تصویر زیر به‌صورت یک آیکون بلندگو در جلوی نام شما نمایش داده خواهد شد.

3. انتخاب تصویر پس‌زمینه مناسب برای پروفایل

علاوه بر عکس پروفایل، می‌توانید یک تصویر پس‌زمینه بزرگ‌تر نیز انتخاب کنید که در بالای صفحه شخصی شما نمایش داده خواهد شد. در این تصویر مهم نیست که چهره شما مشخص باشد، بلکه باید یک تصویر به‌یادماندنی انتخاب کنید. برای مثال، اگر فریلنسر هستید، می‌توانید تصویری از میز کار خود را آپلود کنید.

درصورتی‌که هیچ تصویر پس‌زمینه‌ای انتخاب نکرده باشید، پروفایل شما مانند تصویر زیر برای دیگران نمایش داده خواهد شد: [با انتخاب آیکون دوربین می‌توانید تصویر مدنظر خود را انتخاب کنید]

انتخاب یک تصویر پس‌زمینه مناسب نیز پروفایل لینکدین شما را به شکل زیر زیبا خواهد کرد:

4. نوشتن یک تیتر عالی برای پروفایل

تیتر پروفایل ویژگی مهم دیگری است که باعث افزایش تأثیرگذاری پروفایل شما در لینکدین می‌شود. تیتر یا Headline نیز از طریق صفحه پروفایل قابل تنظیم است و می‌تواند توصیف کوتاهی از عنوان شغلی شما باشد. حتی می‌توانید توصیفات دیگری ازجمله معنای آن یا کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید را به آن اضافه کنید، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که تیتر بهتر است خلاصه باشد.

در پروفایل، این تیتر زیر نام شما نمایش داده خواهد شد (تصویر بالا) و نکته مهم‌تر اینکه هنگام جستجو نیز به دیگران نمایش داده می‌شود.

5. داستان خود را شرح دهید

در پروفایل لینکدین شما، فضایی تحت عنوان «درباره من» وجود دارد که در آن می‌توانید داستان خود را هر طور که مایل هستید، توضیح دهید. برخی کارفرمایان از این قسمت برای فهرست‌کردن عناوین شغلی گذشته خود استفاده می‌کنند یا به توضیح مهارت‌های خود می‌پردازند. بنابراین بهتر است از این بخش غافل نشوید و با ارائه یک داستان مفصل درباره اینکه چه کسی هستید و چه اهدافی را دنبال می‌کنید، اطلاعات بیشتری به کارفرمایان و همکاران خود ارائه کنید.

6. حساب خود را به یک ایمیل متصل کنید

نکته مهم دیگر برای ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین، همگام‌سازی و اتصال پروفایل خود به یک ایمیل است. با انجام این کار، لینکدین کاربران دیگری را به شما پیشنهاد خواهد کرد که می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید. در ادامه آن‌ها می‌توانند مهارت‌های شما را تأیید کنند. همچنین همیشه می‌توانید لیست کاربران متصل‌شده خود را مدیریت کنید، بنابراین همیشه کنترل این دست از افراد را در دست دارید.

7. مهارت‌های خود را فهرست کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروفایل لینکدین، لیست مهارت‌های شماست. این شبکه اجتماعی، امکان جستجو و انتخاب مهارت‌هایی که با تجربه و تخصص شما مطابقت دارند را فراهم کرده است، بنابراین استفاده از آن‌ها یک امر ضروری محسوب می‌شود.

نکته مهمی که در هنگام اضافه‌کردن یک مهارت جدید، باید به آن توجه داشته باشید این است که مهارت‌های بسیار زیادی در لینکدین وجود دارد، بنابراین برای انتخاب بهترین گزینه‌های ممکن باید نهایت دقت را داشته باشید.

8. محتوای مرتبط با حرفه خود را به اشتراک بگذارید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است، بنابراین می‌توانید از طریق آن به اشتراک‌گذاری محتوا با دیگران بپردازید. درنتیجه، برای اینکه در لینکدین حضور حرفه‌ای داشته باشید، باید محتوا مرتبط با حرفه یا صنعت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. ارسال پست جدید در لینکدین بسیار ساده است و در صفحه اصلی، مانند ایکس بخش مخصوصی برای ارسال پست و نوشتن وجود دارد:

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه پست‌ها باعث می‌شوند تا تعامل دیگران با شما افزایش پیدا کند. درواقع زمانی که یک پست توسط دیگران لایک می‌شود یا حتی دیگران نظرات خود درباره آن را می‌نویسند، این امر از طریق نوتیفیکیشن به سایر افراد متصل به آن‌ها نیز ارسال خواهد شد. بنابراین افراد بیشتری پست شما را مشاهده خواهند کرد و حتی شاید شما را دنبال کنند.

9. زمان مشخصی را در لینکدین آنلاین باشید

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9%d8%af%db%8c%d9%86'>لینکدین</a>

ایده خوب دیگری که هنگام ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین وجود دارد، این است که پس از راه‌اندازی حساب خود، در زمان‌های مشخصی آن را چک کنید. البته نیازی نیست تا همیشه در لینکدین آنلاین باشید و حضور حداقل 15 دقیقه در هفته توصیه می‌شود تا اتفاقات رخ‌داده برای سایر افراد را بررسی کنید، درباره پست‌های دیگران نظر بدهید و به پیام‌های خود پاسخ دهید.

10. برای ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین، حساب خود را عمومی کنید

اگر قصد دارید در لینکدین با افراد بیشتری از صنعت خود آشنا شوید یا به‌دنبال استخدام‌شدن هستید، پروفایل شما باید عمومی باشد. درواقع با انجام این کار، پروفایل خود را در دسترس دیگران قرار خواهید داد و کارفرمایان و همکاران شما برای مشاهده پروفایلتان نیازی به ارائه درخواست ندارند.

عمومی‌کردن پروفایل نیز بسیار ساده است. برای انجام این کار ابتدا وارد پروفایل خود شوید و روی گزینه مشخص‌شده در تصویر زیر کلیک کنید:

پس از آن، صفحه جدید زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که از طریق باکس مشخص‌شده می‌توانید نسبت به انجام این کار اقدام کنید:

11. موقعیت مکانی خود را به‌روز نگه دارید

یکی از موارد استفاده از لینکدین، پیداکردن فرصت‌های شغلی جدید و استخدام است. استخدام‌کنندگان نیز برای پیداکردن استعدادها و افراد داوطلب، در این شبکه اجتماعی به جستجو می‌پردازند و موقعیت مکانی یکی از عناصر قابل‌جستجو توسط آن‌هاست.

درواقع کارفرما هنگام جستجو برای پیداکردن استعدادهای یک سمت شغلی مانند توسعه‌دهنده نرم‌افزار، می‌تواند فقط به دنبال افرادی بگردد که در یک شهر خاص، مانند تهران مشغول به کار هستند. بنابراین به‌روزنگه‌داشتن موقعیت مکانی نیز یکی دیگر از ارکان مهم هنگام ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین است.

12. URL یا آیدی لینکدین خود را شخصی‌سازی کنید

لینکدین فاقد نام کاربری است. درواقع هرچند ممکن است دو کاربر با یک نام و نام خانوادگی در این شبکه اجتماعی وجود داشته باشد، اما عامل متمایزکننده آن‌ها URL یا آیدی است. بنابراین بهتر است آدرس حساب خود را تغییر دهید.

همچنین با استفاده از این URL، می‌توانید حساب خود را برای دیگران ارسال کنید. در مطلب «چگونه آیدی یا URL لینکدین خود را پیدا کنیم و آن را تغییر دهیم؟» نحوه انجام این کار را توضیح داده‌ایم.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به 12 نکته مهم برای آموزش ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین اشاره کنیم. علاوه بر رعایت موارد اشاره‌شده در هنگام ساخت یک حساب جدید، تعامل با دیگر افراد و فعالیت مستمر نیز نقش زیادی در مورد توجه قرار گرفتن شما دارد.

سوالات متداول

عکس پروفایل لینکدین باید چگونه باشد؟

طبق توضیحات کارشناسان، عکس پروفایل باید جدید و شبیه به شما باشد و حدود 60 درصد آن را چهره شما شامل شود.

ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین چه مزیتی دارد؟

اگر یک حساب حرفه‌ای در لینکدین داشته باشید، احتمال اینکه کارفرمایان و همکاران، شما را زودتر پیدا کنند بسیار بیشتر است و درمجموع، حساب شما بیشتر دیده می‌شود.

با چه روش‌هایی می‌توان در لینکدین یک حساب حرفه‌ای ساخت؟

در هنگام ساخت حساب جدید، بهتر است به نکاتی ازجمله انتخاب عکس پروفایل مناسب، اضافه‌کردن نحوه تلفظ اسم، اتصال حساب به یک ایمیل و فهرست‌کردن مهارت‌های خود توجه داشته باشید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا