دانش و فناوری

Curio برای Rio، یک «گوینده اخبار هوش مصنوعی» در یک اپلیکیشن، سرمایه جمع‌آوری می‌کند

هوش مصنوعی ممکن است راه خود را به اتاق خبر باز کند، زیرا رسانه هایی مانند Newsweek، Sports Illustrated، Gizmodo، VentureBeat، CNET و دیگران این قالب را آزمایش کرده اند. اما در حالی که اکثر روزنامه‌نگاران محترم این مورد استفاده را محکوم می‌کنند، تعدادی استارت‌آپ وجود دارند که فکر می‌کنند هوش مصنوعی می‌تواند تجربه خبری را – حداقل در سمت مصرف‌کننده – افزایش دهد. آخرین موردی که به این جدال پیوست، Rio است، یک «گوینده اخبار هوش مصنوعی» که برای کمک به خوانندگان در ارتباط با داستان‌ها و موضوعاتی که بیشتر به آنها علاقه دارند از منابع قابل اعتماد طراحی شده است.

این اپلیکیشن جدید، متعلق به همان تیم استارتاپ روزنامه نگاری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، Curio، برای اولین بار در جشنواره South by Southwest ماه گذشته در آستین رونمایی شد. این سازمان از Khosla Ventures و رئیس TED کمک مالی کرده است. کریس اندرسونکه از کوریو نیز حمایت کرد. (استارت آپ می گوید که دور هنوز بسته نشده است، بنابراین نمی توان مقدار آن را فاش کرد.)

در حالی که خود Curio در سال 2016 توسط استراتژیست سابق بی‌بی‌سی گویند بالاکریشنان و وکیل لندنی سریکانت چاکراوارتی تأسیس شد، ریو تلاش جدیدی است که استفاده از فناوری هوش مصنوعی Curio را گسترش می‌دهد.

ابتدا به عنوان یک ویژگی در برنامه Curio توسعه یافت، ریو عناوین روزنامه ها و مجلات مورد اعتماد مانند بلومبرگ، وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، واشنگتن پست و دیگران را اسکن می کند و سپس آن محتوا را در یک جلسه خبری روزانه که می توانید بخوانید یا بخوانید، تنظیم می کند. گوش دادن به.

علاوه بر این، تیم می‌گوید ریو با جستجوی اخباری که درک آن‌ها از موضوعات را گسترش می‌دهد و آنها را تشویق به غواصی عمیق‌تر می‌کند، از یافتن خود در یک اتاق پژواک جلوگیری می‌کند.

Curio برای Rio، یک «گوینده اخبار هوش مصنوعی» در یک اپلیکیشن، سرمایه جمع‌آوری می‌کند

اعتبار تصویر: کوریو/ریو

در آزمایش‌ها، ریو یک جلسه توجیهی روزانه را در چیزی شبیه به یک رابط داستانی با گرافیک و پیوندهایی به مقالات خبری آماده کرد که می‌توانید در پایین صفحه روی آن ضربه بزنید تا مقاله را با استفاده از صدای هوش مصنوعی روایت کند. (برای واضح بودن، این مقالات کامل بودند، نه خلاصه های هوش مصنوعی). همانطور که از طریق استوری در برنامه رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ضربه می زنید، در سرفصل ها پیش می روید.

کوریو می‌گوید فناوری هوش مصنوعی ریو اطلاعاتی را تولید نمی‌کند و تنها به محتوای شرکای ناشران مورد اعتماد خود ارجاع می‌دهد. ریو می‌گوید از محتوای ناشر برای آموزش LLM (مدل زبان بزرگ) بدون «رضایت صریح» استفاده نمی‌کند.

اعتبار تصویر: کوریو/ریو

فراتر از جلسه توجیهی، می‌توانید با ریو در یک رابط چت ربات هوش مصنوعی تعامل داشته باشید، جایی که می‌توانید در مورد سایر موضوعات مورد علاقه سؤال کنید. موضوعات پیشنهادی – مانند “ممنوعیت TikTok” یا “جنگ اوکراین” برای مثال – به صورت قرص های کوچک بالای کادر ورودی متن ظاهر می شوند. ما متوجه شدیم که هوش مصنوعی گاهی اوقات کمی کند است، اما در غیر این صورت، همانطور که انتظار می رفت عمل می کند.

به‌علاوه، اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، Rio پیشنهاد می‌کند یک قسمت صوتی برای سؤالات شما ایجاد کند.

یکی از بنیانگذاران بالاکریشنان گفت که کاربران Curio از زمانی که ریو به عنوان یک ویژگی در ماه مه گذشته راه اندازی شد، بیش از 20000 سوال پرسیده اند، به همین دلیل است که شرکت تصمیم گرفت این فناوری را به برنامه خود تبدیل کند.

هوش مصنوعی همه ما را به این فکر می‌اندازد که چه چیزی درست است و چه چیزی نیست. شما می توانید سایت های هوش مصنوعی را برای پاسخ های سریع اسکن کنید، اما اعتماد کورکورانه به آنها کمی قمار است. دانش قابل اعتماد به سختی بدست می آید. فقط تعداد کمی از افراد خوش شانس به اطلاعات تأیید شده و بررسی شده دسترسی دارند. ریو شما را از طریق اخبار راهنمایی می کند و تیترهای روزمره را از منابع قابل اعتماد به دانش تبدیل می کند. بررسی اخبار با ریو باعث می‌شود به جای ناامیدی احساس رضایت کنید.

گفتن اینکه آیا ریو به اندازه کافی چسبنده است که بتواند محصول مستقل خود را درخواست کند، دشوار است، اما تصور اینکه رابطی مانند این در مقطعی به جمع‌آوری‌کنندگان اخبار بزرگ‌تر، مانند Google News یا Apple News، یا حتی سایت‌های ناشران منفرد برسد، آسان است. در همین حال، Curio نیز با تمرکز بر اخبار صوتی به خروج خود ادامه خواهد داد.

Curio تنها استارتاپی نیست که به دنبال هوش مصنوعی برای بهبود تجربه خواندن اخبار است. مهندسان سابق توییتر در حال ساخت Particle، یک خبرخوان مبتنی بر هوش مصنوعی، با حمایت 4.4 میلیون دلاری هستند. یکی دیگر از برنامه های خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، Bulletin، نیز برای مقابله با کلیک روی طعمه های کلیکی و ارائه خلاصه اخبار راه اندازی شد. Artifact قبل از خروج از شرکت مادر TechCrunch یاهو نیز از هوش مصنوعی استفاده کرده بود.

Rio در حال حاضر در دسترسی اولیه است، به این معنی که برای ورود به یک دعوت نامه نیاز دارید. در غیر این صورت، می توانید به لیست انتظار برنامه در rionews.ai بپیوندید. این شرکت به ما می گوید که قصد دارد اواخر تابستان امسال به صورت عمومی عرضه شود. (به عنوان جایزه برای خواندن تا آخر، پنج نفر از شما می توانند از پیوند دعوت من برای ورود استفاده کنند.)

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا