دانش و فناوری

حمله سایبری باعث هرج و مرج در بیمارستان‌های لندن شد

در بحبوحه هرج و مرج ناشی از حمله سایبری به یک شرکت ارائه دهنده خدمات بهداشتی، چندین بیمارستان در لندن، پایتخت بریتانیا، روز سه شنبه مجبور به لغو اعمال جراحی و قرار ملاقات با بیماران شدند.

به گزارش ایتنا، عمل جراحی انتقال خون تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفت، که به عنوان یک “حادثه جدی” توصیف شد و “تاثیر قابل توجهی” بر ارائه خدمات داشت.

Synnovis از طریق باج‌افزار مورد حمله سایبری قرار گرفت. این حمله هکری سیستم‌های فناوری اطلاعات شرکت را تحت تأثیر قرار داد و باعث اختلال و قطع بسیاری از خدمات پزشکی شد.

این شرکت که با چندین بیمارستان در بریتانیا همکاری دارد، با تاکید بر اینکه عاملان این حمله، هیچ ابایی از آسیب ناشی از اقدام خود ندارند، اعلام کرد که برای تعیین ابعاد حادثه با مقامات همکاری می‌کند.

 

NHS گفت: این حمله باج‌افزاری تأثیر قابل توجهی بر روی کالج کینگ، بیمارستان گای و سنت توماس، که بین آنها چندین بیمارستان جنوب لندن و همچنین کلینیک‌ها را اداره می کنند، وجود داشته است.

این سازمان توضیح داد که “با حمایت مرکز ملی امنیت سایبری دولت و تیم عملیات سایبری آن، فوراً در حال کار برای درک کامل تأثیرات این حادثه است.”

یکی از بیمارانی که خود را برای عمل جراحی آماده می‌کرد، گفت: به نظر می‌رسید کارکنان بخش نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا