دانش و فناوری

Deal Dive: Givebutter در حال تبدیل شدن به یک فناوری سودآور برای سازمان های غیرانتفاعی است

Givebutter در سال 2016 در یک اتاق خوابگاه دانشگاه جورج واشنگتن به عنوان یک راه حل نرم افزاری برای شفاف تر و سرگرم کننده تر کردن جمع آوری کمک های غیرانتفاعی شروع به کار کرد. هشت سال بعد، این شرکت سودآور است و به تازگی 50 میلیون دلار برای افزایش مقیاس جمع آوری کرده است زیرا به نظر می رسد شتاب برای استارت آپ های غیرانتفاعی متمرکز در حال رشد است.

مکس فریدمن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت، برای سازمان های مختلف در کالج، از جمع آوری برای زندگی یونانی GW گرفته تا جمع آوری برای سازمان های غیرانتفاعی ملی مانند TAMID، کمک مالی جمع آوری کرد. فریدمن به TechCrunch گفت که صرف نظر از اندازه یا دامنه سازمانی که برای آن سرمایه جمع‌آوری می‌کند، همه آن‌ها مشکل یکسانی داشتند: همه آنها از ترکیبی از نرم‌افزار فناوری تک‌راه‌حلی استفاده می‌کردند که واقعاً روند را بهتر نمی‌کرد و اغلب همراه بود. هزینه های پنهان

فریدمن گفت: «ما متوجه شدیم که سازمان‌های غیرانتفاعی از ابزارهای مختلف زیادی برای حل نقاط درد مختلف استفاده می‌کنند و کاری که می‌توانیم برای این بخش انجام دهیم این است که همه آن را زیر یک سقف قرار دهیم. “این در رستوران ها و در تجارت الکترونیک وجود دارد. آنجا [was] بدون Shopify یا Toast برای سازمان‌های غیرانتفاعی.

نتیجه Givebutter بود، یک پلت فرم CRM برای سازمان های غیرانتفاعی که تلاش می کند شفاف و فراگیر باشد. این شامل منابع بازاریابی، راه هایی برای ردیابی اهداکنندگان، ابزارهای جمع آوری کمک های مالی برای انواع استراتژی های مختلف، و پردازش پرداخت است. اگر کمپین های جمع آوری کمک های مالی آنها مکانی را برای کمک به Givebutter در اختیار کاربران قرار دهد، یا سازمان ها 1٪ تا 5٪ هزینه پلت فرم را پرداخت کنند، غیر انتفاعی ها می توانند به صورت رایگان از Givebutter استفاده کنند.

فریدمن گفت: «از روز اول، ما مشتریان داشتیم. «بسیار واضح بود که تقاضای زیادی برای ابزارهای بزرگ جمع‌آوری کمک‌های مالی وجود دارد و نه ابزاری عالی که برای آن تغییرات ایجاد شده باشد.»

این استارت‌آپ این هفته ۵۰ میلیون دلار از صندوق BVP Forge Besemer's Venture Partner با مشارکت Ardent Venture Partners جمع‌آوری کرد. فریدمن گفت که این پول برای بازاریابی برای کمک به مقیاس استارت‌آپ استفاده می‌شود، زیرا شرکت تا کنون تا حد زیادی با هزینه‌های بازاریابی تقریباً صفر به این اندازه رشد کرده است.

چیزی که در ابتدا من را به این معامله علاقه مند کرد – فراتر از این واقعیت که شرکت از یک سیستم درآمدی عمدتاً مبتنی بر کمک مالی سودآور است یا این واقعیت که کارمندان خود را “برش های کره” می نامد – این بود که این یک دور قابل توجه در بخش فناوری غیرانتفاعی بود. ، که اخیراً به طور قابل توجهی بیشتر ظاهر شده است.

در آخرین روز دموی YC، دو استارت آپ، Givefront و Aidy، در حال ساخت فناوری برای سازمان های غیرانتفاعی بودند. در حالی که این شرکت‌ها اولین استارت‌آپ‌های غیرانتفاعی نبودند که تا کنون وارد YC شده‌اند، آنها برخی از اولین‌هایی هستند که نرم‌افزاری برای سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های YC گذشته در این فضا، خود غیرانتفاعی هستند و Givefront و Aidy در گروهی که تحت سلطه هوش مصنوعی و ابزارهای توسعه‌دهنده امسال بودند، کاملاً برجسته بودند.

من از فریدمن پرسیدم که آیا از هشت سال پیش که شروع به کار کرده است، احساس می‌کند که شتاب در این مقوله تغییر کرده است، و فریدمن گفت که قطعاً تغییر کرده است و زمان‌بندی مناسب برای این مقوله است. اخیراً ادغام‌های زیادی در این فضا صورت گرفته است، به‌ویژه در مورد پخش‌کننده‌های نرم‌افزار غیرانتفاعی تحت حمایت سهام خصوصی مانند Bloomerang و Bonterra، که هر یک به تنهایی در چند سال گذشته خریدهای انگشت شماری انجام داده‌اند. فریدمن گفت که این منجر به هزینه های بالاتر و بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی به دنبال راه حل های کم هزینه تر می شود. او گفت که وقتی مردم به این بخش علاقه مند شوند، اغلب متوجه می شوند که بازار بالقوه چقدر بزرگ است.

در سال 2022، آمریکایی ها نزدیک به 500 میلیارد دلار به امور خیریه اهدا کردند، که 3.4 درصد نسبت به سال 2021 کاهش یافته است. بیش از 1.5 میلیون سازمان غیرانتفاعی وجود دارد و در حال رشد است، و ساخت و ساز حتی برای به دست آوردن بخشی از آن بازار می تواند درآمد بادآورده زیادی را به همراه داشته باشد. Givebutter مثال خوبی برای این موضوع است. این شرکت با بیش از 35000 سازمان غیرانتفاعی کار می کند و بیش از 1 میلیارد دلار کمک مالی را پردازش کرده است، اما هنوز به سختی در صنعت غیر انتفاعی کلی فرو می رود.

فریدمن گفت: «ما حدود 1 درصد از سهم بازار را در اختیار داریم. این شگفت انگیز است. من واقعاً به این موضوع افتخار می‌کنم، اما همچنین فکر می‌کنم که 99 درصد از سازمان‌های غیرانتفاعی وجود دارند که می‌توانند سود ببرند، و بخش بزرگی از دلیلی که ما سرمایه‌گذاری کردیم این بود که این کار را انجام دهیم.»

Givebutter ممکن است تازه شروع به رقابت بیشتر در راه کند. فریدمن گفت: «سازمان‌های غیرانتفاعی به طرز باورنکردنی انعطاف‌پذیر هستند. “آنجا [have] چند سالی است که رکود و جهش در اقتصاد بوده و سازمان‌های غیرانتفاعی رشد کرده‌اند. سازمان های غیرانتفاعی نیز برخی از بزرگترین مشکلات جهان را حل می کنند. من خوشحالم که می بینم افراد بیشتری از آن آگاه هستند و روی آن سرمایه گذاری می کنند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا