دانش و فناوری

تحویل نخستین سری از آریزو 5 برقی انجام شد + عکس

روز یکشنبه، هجدهم آذرماه، نخستین سری از خودروهای آریزو 5 برقی طی مراسم رسمی به تاکسیرانی تحویل داده شد. همان‌گونه که مدتی پیش اعلام شده بود، خودروهای برقی با تمرکز بر ناوگان تاکسیرانی در کشورمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در این مراسم وزیر صمت به همراه معاونین، مسئولین شهرداری تهران و همچنین ر‌ؤسای مدیران خودرو حضور داشتند. 88 دستگاه تاکسی برقی طی این رویداد به سازمان تاکسیرانی تحویل داده شدند.

کابین آریزو 5 برقی
داشبورد خودرو
جعبه دنده برقی

مراسم تحویل تاکسی‌های برقی در نمایندگی 777 مدیران خودرو برگزار شد. در حاشیه این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان مدیران خودرو، سازمان تاکسیرانی، وزارت صمت و شهرداری تهران به امضا رسید. آریزو 5 برقی با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان، گزینه حال‌حاضر شهرداری تهران و سایر شهرهای بزرگ برای استفاده به‌عنوان تاکسی است.

نگاهی به مشخصات آریزو 5 برقی

نسخه الکتریکی آریزو 5 از تک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 122 اسب‌بخار و 276 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. جعبه‌دنده تک‌سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. سیستم بازیابی انرژی ترمزها نیز در این خودرو لحاظ شده است.

پکیج باتری‌های آریزو 5 الکتریکی 53.6 کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد که حداکثر برد این خودرو را به 500 کیلومتر می‌رساند. البته باید خاطرنشان کرد که این میزان برد براساس چرخه چینی NEDC محاسبه شده است و در شرایط واقعی با برد کمتری مواجه خواهیم بود. با استفاده از شارژ سریع، می‌توانید پکیج باتری‌های آریزو 5 الکتریکی را طی نیم ساعت از 30 تا 80 درصد شارژ کنید. بااین‌حال، شارژ کامل خودرو با برق شهری حدود هشت ساعت طول می‌کشد.

تیگو 7 هیبرید
مراسم تحویل آریزو 5 برقی
آریزو 5 برقی
درگاه شارژ
تحویل تاکسی برقی

نسخه الکتریکی آریزو 5 در سطح میانه از نظر امکانات قرار دارد. شش کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کروز کنترل، روکش چرمی فرمان، دی‌لایت و رینگ‌های آلیاژی برخی از تجهیزات این خودرو هستند. سایپا نیز نسخه دیگری از این خودرو را برای عرضه به بازار ایران آماده کرده است که این خودرو را تحت نام سینوگلد جانژینگ خواهیم شناخت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا