دانش و فناوری

دیاگون عضله زنجیره تامین سابق تسلا را برای مشاغل کوچک قرار می دهد

هر روز نیست که می توانید مهارت های خود را با ایلان ماسک به عنوان رئیس خود تقویت کنید. زمانی که ویل دروری برای تجهیزات تولیدی برای کارخانه‌های تسلا تامین می‌کرد، از دیاگون الهام گرفت، استارت‌آپی که به تولیدکنندگان در تهیه تجهیزات کمک می‌کند.

دروری، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، به TechCrunch گفت: «پروژه‌های بزرگی که شرکت‌ها در حال ساخت هستند، مانند تولید باتری، به انواع خاصی از تجهیزات فرآیند و تجهیزات اتوماسیون برای ساخت یک کارخانه و خودکارسازی نیاز دارند. من روندهای نزدیک کردن و تقویت مجدد تولید آمریکایی را می شنیدم و می دیدم. من به عنوان یک مدیر زنجیره تامین، نگاهی انتقادی به چگونگی وقوع آن داشته‌ام. مردم به طور شهودی می‌دانند که می‌خواهند باتری‌هایی را برای خودروهایی که در ایالات متحده یا نزدیک ایالات متحده می‌سازند تهیه کنند، اما نمی‌دانند که اگر این ظرفیت در جایی وجود نداشته باشد، پس هیچ راهی وجود ندارد که شما یک فرد واجد شرایط پیدا کنید. تامین کننده یا زیرساخت مناسب برای تولید آن محصولات است.»

در ژانویه 2023، او دیاگون را با شری موتو، مدیر سابق مهندسی Zoosk راه‌اندازی کرد تا شرکت‌هایی با هر اندازه بتوانند از تخصص او در تهیه تجهیزات برای وسایل نقلیه الکتریکی و باتری تسلا استفاده کنند. شرکت‌هایی در زمینه‌هایی مانند خودروسازی و هوافضا می‌توانند تامین‌کنندگان واجد شرایط را از شبکه تامین‌کنندگان تجهیزات، یکپارچه‌کننده‌های سیستم و ارائه‌دهندگان خدمات دیاگون شناسایی کنند. سپس از یک جعبه ابزار برای مدیریت آن پروژه های پیچیده استفاده کنید.

دیاگون همچنین از هوش مصنوعی برای دریافت پاسخ به سوالاتی مانند، برای مثال، نوع زیرساختی که شرکت‌ها برای تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده باتری مبتنی بر آهن واجد شرایط در ایالات متحده نیاز دارند یا اینکه شرکت به چه نوع چیزهایی برای ساختن آن‌ها نیاز خواهد داشت، استفاده می‌کند. محصولات

خاستگاه ساحل شرقی

سفر به دیاگون برای دروری، که بیشتر دوران حرفه ای خود را به عنوان خریدار تجهیزات گذراند، در پیتسبورگ آغاز شد. وقتی دروری در حال رشد بود، پدر و عموهایش در صنعت فولاد کار می کردند. او گفت که تا زمانی که جهانی شدن مراکز تولیدی را به جاهای دیگر منتقل کرد، این یک “راه عالی برای گذران زندگی برای مدت طولانی” بود.

دروری گفت: «این که دیدم نه تنها صنعت، بلکه کسب‌وکارهایی که از آن حمایت می‌کنند تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، تأثیر گذاشت. “من این شهود را داشتم که توانایی تولید برای حمایت از اقتصاد محلی اهمیت بسیار بیشتری دارد.”

چند سال بعد، دروری به عنوان مشاور پیش از پیوستن به وزارت دفاع ایالات متحده به عنوان یک پیمانکار به PwC پیوست. این موقعیت او را به آن سوی جهان و به بغداد برد، جایی که یکی از پروژه های او کمک به شرکت ها برای تهیه ماشین آلات و تجهیزات برای بازسازی تاسیسات آسیب دیده در طول جنگ بود.

پس از فارغ التحصیلی از مدرسه بازرگانی در سال 2012، دروری به منطقه خلیج نقل مکان کرد، جایی که یکی از دوستانش درباره تسلا به او گفت. این شرکت به تازگی یک کارخانه قدیمی در فرمونت خریداری کرده بود و در حال از بین بردن تجهیزات قدیمی بود و به کسی برای تهیه تجهیزات جدید برای ساخت مدل‌های تسلا S، X و 3 نیاز داشت.

دوست او یک تسلا را به مهمانی که دروری در آن حضور داشت آورد، و پس از سواری شادی در اتوبان، دروری به یاد می آورد که فکر می کند: “من نمی دانم این شرکت چه می کند، اما برای کار کردن در آنجا هر کاری انجام می دهم.”

کار برای ایلان

Drewery دریافت که تسلا در مورد زنجیره تامین شبیه به اکثر سازمان ها بود.

دروری گفت: «آنها واقعاً روی خرید زیرساخت‌های کارخانه متمرکز نیستند – این امر به مهندسان و سایر افراد درون سازمان واگذار می‌شود. وقتی وارد شدم، اولین کسی بودم، واقعاً اولین خریدار رسمی، شرکتی که برای تهیه این نوع ماشین آلات و تجهیزات استخدام شد. تا آن زمان، مهندسان و مدیران مغازه‌ها وسایل خود را تامین می‌کردند.»

وظیفه دراوری این بود که تمام ربات های صنعتی، پرس های فلزی و ماشین های قالب گیری پلاستیک را تامین کند. این منبع برای کل حوزه تولید تسلا، هم در فرمونت و بوفالو، نیویورک و هم در کارخانه گیگا در رنو، نوادا، تبدیل شد.

دروری به یاد می آورد که این کاملاً آموزشی بود. شناسایی تامین کنندگان و محل استقرار آنها دشوار بود. نحوه پرداخت هزینه برای آن مواد و نحوه تهیه همه چیز. او گفت که این به این دلیل است که بسیاری از تجهیزات در هنجارهای چیزهایی که اکثر مدیران زنجیره تامین می خرند، قرار نمی گیرند.

دیاگون عضله زنجیره تامین سابق تسلا را برای مشاغل کوچک قرار می دهد

داشبورد دیاگون ویژگی کشف تامین کننده را برای تجهیزات باتری نشان می دهد. اعتبار تصویر: مورب

Drewery در نهایت یک دوره آموزشی تصادفی در زنجیره تامین دریافت کرد. او متوجه شد که کدام تامین کنندگان چه نوع تجهیزاتی را تولید می کنند، تمام قیمت ها، زمان های تحویل و سایر مذاکرات.

همچنین در این مدت، دروری تجربه ساخت یک تیم بسیار قابل توجه برای مقابله با همه اینها را به دست آورد. دروری گفت که او تیم خود را به 30 نفر افزایش داد که حدود 700 میلیون دلار در سال مخارج سرمایه ای را مدیریت می کردند. در زمان او در تسلا، این مبلغ حدود 3.5 میلیارد دلار بود.

او می‌گوید: «یکی از جالب‌ترین کارهایی که تا به حال داشته‌ام – دست پایین – و از اینکه چقدر ابزارهای کمی وجود دارد که به من در انجام آن کار کمک می‌کند، شگفت‌زده شدم.

و کار کردن با ایلان ماسک چگونه بود؟ من هرگز بیشتر از آنچه در آن نقش یاد گرفتم یاد نگرفتم، اما این سخت ترین کاری بود که تا به حال انجام داده ام. تا زمان راه اندازی این شرکت، من این را می گویم.

در اینجا یک نمونه کوچک از آنچه که شامل است. نمایشگاه های تجاری بهترین مکان برای یافتن شرکت هایی است که این نوع تجهیزات را تولید می کنند. با این حال، وقتی رئیس شما ایلان ماسک است، چگونه یک روز کاری را برای شرکت در کنفرانس ها انجام دهید؟

دروری گفت: «بسیاری اوقات مجبور می‌شوم این کار را زیر رادار انجام دهم.

قرار دادن این مهارت ها برای دیگران

دراوری بین سال‌های 2013 تا 2018 در تسلا کار می‌کرد. در این مدت، او همچنین باید تحویل تمام تجهیزات و آزمایش و نصب آن را مدیریت می‌کرد. او گفت که این ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد. دروری تیم قابل توجهی داشت که با او کار می کردند، اما در مورد شرکت هایی که تیم یا ابزار لازم برای انجام همین کار را ندارند، بسیار فکر می کرد.

دروری گفت: «به همین دلیل است که احساس کردم بازار به دیاگون نیاز دارد.

دیاگون پلتفرم تامین تجهیزات و تامین تجهیزات خود را در نوامبر 2023 پس از عضویت در شتاب دهنده استارت آپ Techstars راه اندازی کرد. به شش کارمند و نیم دوجین مشتری، از جمله Mitra Chem، Zeno Power و Mighty Buildings افزایش یافت.

دروری گفت که این شرکت پلتفرم نرم افزاری خود را به عنوان یک برنامه آزمایشی ابتدا با مشتریان خدمات حرفه ای خود به کار خواهد گرفت و در تابستان امسال انتشار گسترده تری را انجام خواهد داد.

این شرکت همچنین اخیراً 5.1 میلیون دلار جمع آوری کرده است که شامل دور قبلی 800000 دلار SAFE (توافقنامه ساده برای سهام آینده) است. گروه Westly دور را رهبری کرد و Valia Ventures، Techstars، Foster Ventures، Foxe Capital، Anthemis و ReFashiond Ventures به آن پیوستند.

این بودجه به دیاگون باند خوبی برای دو سال آینده می‌دهد و شرکت را قادر می‌سازد تا فعالانه استخدام کند، از جمله برای سرپرست محصول و عرضه به بازار.

دروری گفت: “اکنون ما در حال توسعه ابزارهایی هستیم که به مشتریان کمک می کند تامین کنندگان را بهتر بیابند یا به آنها کمک می کند تا نقل قول ها را بهتر تفسیر و خلاصه کنند.” ما آن‌ها را در حین توسعه آن‌ها را عرضه خواهیم کرد. ما همچنین مقداری باند داریم تا مشتریان جدید به دست آوریم و محصول بیشتری بسازیم تا زمانی که سری A خود را افزایش دهیم، که هنوز جمع آوری کمک مالی برای آن شروع نکرده ایم.”

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا