دانش و فناوری

آیا اپل از داده‌های شما برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند؟

پس از اینکه اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024 اعلام کرد که هوش مصنوعی را با همکاری OpenAI، سازنده ChatGPT، به دستگاه‌های خود اضافه خواهد کرد، این موضوع سوالات زیادی را در مورد نحوه عملکرد فناوری‌های هوش مصنوعی ارائه شده توسط اپل و حفظ اطلاعات کاربران به وجود آورد.

به گزارش ایتنا، آیا خطرات به ویژه از سوی اپل که امنیت و حریم خصوصی را به نشانه برند خود تبدیل کرده است، بیشتر شده است؟

 تایید اپل
مدل‌های هوش مصنوعی اپل مانند مدل‌های سایر شرکت‌ها، باید آموزش ببینند، که سؤالاتی را در مورد نحوه استفاده از داده‌ها ایجاد می‌کند.

اما در یک سند فنی، اپل گفت که مدل‌هایش بر اساس داده‌های دارای مجوز، از جمله مواردی که برای بهبود ویژگی‌های خاص انتخاب شده‌اند، آموزش داده شده‌اند.

 

این شرکت خاطرنشان کرد که هرگز از داده‌های شخصی کاربران یا تعاملات آنها هنگام آموزش مدل هوش مصنوعی خود استفاده نمی‌کند و توضیح داد که از فیلترهایی برای حذف اطلاعات شناسایی شخصی مانند شماره‌های تامین اجتماعی و شماره کارت اعتباری که در اینترنت در دسترس عموم است استفاده می‌کند. 

با این حال، اپل نگفت که از چه اطلاعاتی برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و آیا تا حدودی شبیه به سایر شرکت‌های هوش مصنوعی عمل می‌کند که برخی از آنها با دعوای حقوقی نقض حق کپی‌رایت مواجه شده‌اند و بحث‌هایی را برانگیخته‌اند که آیا شرکت‌های هوش مصنوعی از مزایای ناعادلانه و از داده های کاربران استفاده می‌کند؟ 

 بهره‌برداری از وب‌سایت‌ها

اگر اپل از داده‌های کاربر برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نمی‌کند، پس از کجا داده‌ها را برای انجام این کار به دست می‌آورد؟ مانند OpenAI و گوگل، اپل از وب برای ساخت و آموزش مدل‌های خود بهره‌برداری می‌کند و همان رویکردی را اتخاذ می‌کند که فرض می‌کند مشکلی ندارد، مگر اینکه صاحبان وب‌سایت صراحتاً انصراف دهند.

با دانستن اینکه Applebot سالهاست برای آموزش سیری اطلاعات وب را استخراج می‌کند و پیشنهادات Spotlight را در خارج از دستگاه‌های شما نشان دهد، بد نیست بدانید که Applebot اکنون برای آموزش Apple Intelligence نیز استفاده می‌شود.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا