دانش و فناوری

شوخی طعنه‌آمیز سازمان فضایی اروپا با مارک زاکربرگ: می‌خواهی شروع به ساختن راکت کنی؟

در چند روزی که از عرضه عمومی اپلیکیشن شبکه اجتماعی تردز می‌گذرد، افراد زیادی متا را به کپی‌کاری از توییتر متهم کرده‌اند. حالا سازمان فضایی اروپا هم به شوخی در پستی از مارک زاکربرگ پرسیده است که پس از ساخت Threads آیا می‌خواهد به‌سراغ ساخت راکت‌های فضایی برود تا به رقیبی برای اسپیس ایکس ایلان ماسک بدل شود یا خیر.

حساب کاربری رسمی سازمان فضایی اروپا در شبکه اجتماعی تردز فعال شده و در پستی ضمن منشن‌کردن مارک زاکربرگ نوشته است: «می‌خواهی ساختن راکت‌ها را شروع کنی؟» منظور آن‌ها این است که مدیرعامل متا پس از کپی‌کردن توییتر برای رقابت بیشتر با ایلان ماسک، شاید بخواهد به سراغ کپی‌کردن راکت‌های اسپیس ایکس هم برود.

شوخی سازمان فضایی اروپا با مارک زاکربرگ و ایلان ماسک

حساب سازمان فضایی اروپا درحال‌حاضر در تردز بالغ بر 145 هزار دنبال‌کننده دارد. این پست نیز از حدود یک روز، بیش از 4200 لایک دریافت کرده است. این سازمان که در هر دو شبکه اجتماعی فعال است و در گذشته چندین‌بار از راکت‌های اسپیس ایکس استفاده کرده، ظاهراً با این پست قصد شوخی با هر دو میلیاردر بزرگ دنیای فناوری را داشته است.

با توجه به این که خیلی از میلیاردرهای دنیا نظیر «جف بزوس» و «ریچارد برنسون» نیز در صنعت تولید راکت‌های فضایی فعال‌ هستند، شاید چندان دور از ذهن نباشد که روزی مارک زاکربرگ هم وارد این حوزه شود. او درحال‌حاضر با تردز نشان داده است که همچنان می‌تواند سرویس‌های موفقی را در اختیار دنیا بگذارد.

مارک زاکربرگ هنوز به پست سازمان فضایی اروپا واکنشی نشان نداده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز از زمان عرضه حدود 60 میلیون دانلود داشته است. بااین‌حال، ایلان ماسک باور دارد که این پلتفرم صرفاً کپی بی‌خلاقیتی از توییتر است و از طریق جذب کارمندان این شرکت به‌وجود آمده است. وکیل ماسک در همین رابطه نامه‌ای را به زاکربرگ ارسال کرده و خواستار پایان سوءاستفاده از اسرار توییتر شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا