دانش و فناوری

طرح ایجاد «منطقه بین‌المللی نوآوری ایران» در دستور کار هیات دولت

سخنگوی دولت خبر داد؛

سخنگوی دولت گفت: طرح تصویب منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را در دستور کار داریم که در آن حمایت ویژه‌ای از دانش‌بنیان‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی در نشست خبری علمی و فناورانه هیات دولت که امروز با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دکتر محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه علمی در کشور یکی از محورهای کلان در سیاست‌های علم و فناوری شهید رییسی بود. در بسیاری از اوقات در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها علم و فناوری به محصولات فناورانه منتج نمی‌شد که شهید رییسی نسبت به تبدیل علم به محصول قابل استفاده تاکید داشتند.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۲ آیین نامه موضوعی برای توسعه دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و …. تصویب شد، افزود: یک محور دیگر در دولت سیزدهم که مورد تاکید شهید رییسی بود، نگاه به فناوری های آینده و نوظهور بود و احکامی در برنامه هفتم توسعه برای فناوری های نوظهور مثل کوانتوم، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی حوزه هوش مصنوعی را یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در همین راستا شورای ملی هوش مصنوعی تشکیل و کلیات سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بلافاصله تصویب تک‌تک آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: ۱۵ آیین نامه و دستورالعمل در سال اول اجرای قانون به تصویب رسید و جلسات متعدد تشکیل شد و شورای عالی فناوری دانش‌بنیان‌ها در طی دو سال ۳ جلسه با رییس جمهور تشکیل داد و ۳۵ جلسه نیز کارگروه‌ها برگزار شد.

سخنگوی دولت گفت: دو آیین نامه بورسیه تخصصی و تسهیل در جذب دانشجویان خارجی امروز در دستور کار هیات قرار گرفت و همچنین طرح تصویب منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را در دستور کار داریم که در آن حمایت ویژه‌ای از دانش‌بنیان‌ها خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا