دانش و فناوری

اینستاگرام و فیسبوک برای بررسی امنیت کودکان زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار گرفتند

اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا فیسبوک و اینستاگرام برای «سلامت جسمی و روانی» کودکان «تأثیرات منفی» به همراه دارد یا خیر.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا بررسی خواهد کرد که آیا شبکه‌های اجتماعی مذکور بیش از اندازه اعتیادآور هستند یا خیر. همچنین روی این موضوع تمرکز خواهد شد که محتواهای فیسبوک و اینستاگرام بر چه اساسی به کودکان توصیه می‌شود. اتحادیه اروپا با اعلام آغاز این تحقیقات می‌گوید:

«کمیسیون نگران این موضوع است که سیستم‌های فیسبوک و اینستاگرام، از جمله الگوریتم‌های آن‌ها، اعتیادهای رفتاری را در کودکان به‌وجود می‌آورد و همچنین رفتارهای‌ به‌اصطلاح «اثرات سوراخ خرگوش» ایجاد می‌کند.»

«اثرات سوراخ خرگوش» به تمایل الگوریتم‌ها برای پیشنهاد محتواهای مضر به کاربران اشاره دارد.

نگرانی اتحادیه اروپا از حضور کودکان در اینستاگرام و فیسبوک

اینستاگرام و فیسبوک برای بررسی امنیت کودکان زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار گرفتند

نحوه بررسی سن کاربران (یا به اصطلاح تضمین سن) توسط متا نیز دیگر نگرانی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد:

«علاوه بر این، کمیسیون همچنین نگران روش‌های تضمین سن و راستی‌آزمایی است که توسط متا اعمال می‌شوند.»

متا که مالک هر دو پلتفرم است، می‌گوید که «یک دهه را صرف توسعه بیش از 50 ابزار و سیاست» برای محافظت از کودکان کرده است. در بیانیه این شرکت آمده است:

«این چالشی است که کل صنعت با آن مواجه هستند و ما مشتاقانه منتظر به‌اشتراک‌گذاشتن جزئیات کار خود با کمیسیون اروپا هستیم.»

در ماه سپتامبر، متا مطابق با قانون خدمات دیجیتال (DSA)، گزارشی را در مورد خطرات مرتبط با پلتفرم‌های خود به رگولاتورها ارائه کرد.

مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، کاربران پلتفرم‌های متا نیز باید حداقل 13 سال سن داشته باشند، اما همانطور که آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا در گزارش اخیر خود فاش کرد بسیاری از کودکان بسیار کوچک‌تر نیز از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا