دانش و فناوری

هشدار اروپا به مایکروسافت: داده‌های هوش مصنوعی بینگ را ارائه کنید یا جریمه شوید

اتحادیه اروپا که پیش از انتخابات درحال بررسی خطرات هوش مصنوعی موتور جستجوی بینگ است، به مایکروسافت اعلام کرده که اسناد داخلی مربوط به این موضوع را تحویل دهد. اگر غول ردموندی نتواند اسناد خواسته‌شده را ارائه کند، با جریمه نقدی مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا از هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از تهدیدهای اصلی انتخابات آینده پارلمان خود که از 6 تا 9 ژوئن (17 تا 20 خرداد) برگزار خواهد شد، یاد کرده است. در ماه مارس، اتحادیه اروپا بینگ و چند پلتفرم دیجیتال بزرگ ازجمله موتور جستجوی گوگل، تیک‌تاک و یوتوب را تحت فشار قرار داد تا اقداماتی را که برای کاهش خطرات هوش مصنوعی انجام داده‌اند، شرح دهند.

عدم ارسال داده‌های مربوط به خطرات هوش مصنوعی بینگ توسط مایکروسافت

هشدار اروپا به مایکروسافت: داده‌های هوش مصنوعی بینگ را ارائه کنید یا جریمه شوید

اکنون کمیسیون اروپا اعلام کرده که مایکروسافت به‌درخواست مربوط به اعطای اطلاعات مربوط به «خطرات خاص ناشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی بینگ، به‌ویژه دو سیستم Copilot in Bing و Image Creator by Designer» به‌طور کامل پاسخ نداده است.

غول فناوری مستقر در ایالات‌متحده اکنون تا 27 می (7 خرداد) فرصت دارد تا «اسناد و داده‌های داخلی» خواسته‌شده را ارائه کند.

اگر مایکروسافت موفق به انجام این کار نشود، اتحادیه اروپا می‌تواند تا یک درصد از کل درآمد سالانه یا گردش مالی جهانی مایکروسافت را به‌عنوان جریمه طلب کند و یا جریمه‌های دوره‌ای مثلاً تا پنج درصد از میانگین درآمد روزانه یا گردش مالی روزانه این شرکت در سراسر جهان را اعمال کند.

از سال گذشته، بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مجبور به پیروی از قانون نظارت بر محتواهای اتحادیه اروپا که به‌عنوان قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می‌شود، شده‌اند. کمیسیون اروپا با اشاره به «توهمات» (انتشار اطلاعات نادرست توسط مدل‌های هوش مصنوعی) و «انتشار دیپ‌فیک» می‌گوید که مایکروسافت ممکن است «با بینگ قوانین مربوط به خطرات مرتبط با هوش مصنوعی موجود در DSA را نقض کرده باشد».

بااین‌حال، مایکروسافت اعلام کرده که متعهد به رسیدگی به خواسته‌های کمیسیون است. سخنگوی این شرکت می‌گوید:

«ما به‌عنوان بخشی از درخواست داوطلبانه اطلاعات، به‌طور کامل با کمیسیون اروپا همکاری کرده‌ایم و متعهد به پاسخگویی به سؤالات آن‌ها و اشتراک‌گذاشتن رویکردمان در مورد ایمنی دیجیتال و انطباق با DSA هستیم.»

او همچنین توضیح داده که مایکروسافت «اقداماتی را برای اندازه‌گیری و کاهش خطرات احتمالی» در سراسر پلتفرم‌های خود انجام داده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا