دانش و فناوری

محدودیت فیس بوک واینستاگرام در نیویورک برای محفاظت از نوجوانان

حاکمیت سایبری در خارج از کشور -۴۶۹

تحت توافق قانونگذاران ایالت نیویورک، قرار است شبکه های اجتماعی از استفاده از الگوریتم ها برای کنترل محتوای مخصوص نوجوانان بدون اجازه والدین شان منع شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلتفرم های اجتماعی در سال های اخیر به دلیل ماهیت اعتیاد آور و تاثیر آن بر جوانان با انتقادات زیادی روبرو شده اند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، قانون مذکور نیز با هدف منع شبکه های اجتماعی ازفراهم کردن خودکار محتوا برای افراد زیرسن قانونی ارائه شده است.

این لایحه که هنوز نهایی نشده اما پیش بینی می شود در هفته جاری درباره آن رای گیری شود، به شبکه های اجتماعی اجازه نمی دهد بدون رضایت والدین در شب هنگام برای افراد زیر سن قانونی نوتیفیکیشن ارسال کنند.

اریک آدامز شهردار نیویورک در ماه فوریه اعلام کرد از شرکت های رسانه ای از جمله فیس بوک و اینستاگرام (متعلق به متا پلتفرمز) به دلیل دامن زدن به بحران روحی نسل جوان شکایت کرده است.

در ماه مارس نیز فرماندار ایالت فلوریدا لایحه ای را امضا کرد که براساس آن اجازه نمی دهد کودکان زیر ۱۴ سال از شبکه های اجتماعی استفاده کنند و همچنین افراد ۱۴ و ۱۵ ساله برای استفاده از این پلتفرم ها نیاز به رضایت والدین دارند. چنین اقدامی از نوجوانان در مقابل ریسک های آنلاین برای سلامت ذهنی شان محافظت می کند.

از سوی دیگر یوتا نخستین ایالت آمریکا بود که در مارس سال گذشته میلادی قوانینی برای دسترسی کودکان به شبکه های اجتماعی را وضع کرد. پس از آن ایالت های آرکانزاس، لوییزیانا، اوهایو و تگزاس نیز قوانین مشابهی وضع کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا