دانش و فناوری

غول فناوری فوجیتسو می گوید هک شده است و در مورد نقض داده ها هشدار می دهد

غول فناوری چندملیتی فوجیتسو روز جمعه در بیانیه ای حمله سایبری را تایید کرد و هشدار داد که هکرها ممکن است اطلاعات شخصی و اطلاعات مشتریان را به سرقت برده باشند.

فوجیتسو در بیانیه خود در وب سایت خود گفت: “ما وجود بدافزار را در چندین رایانه کاری در شرکت خود تأیید کردیم و در نتیجه یک بررسی داخلی متوجه شدیم که فایل های حاوی اطلاعات شخصی و اطلاعات مشتری می توانند به طور غیرقانونی خارج شوند.” ترجمه از ژاپنی

فوجیتسو گفت که سیستم‌های آسیب‌دیده را از شبکه خود جدا کرده است و در حال بررسی چگونگی آسیب‌دیدگی شبکه‌اش توسط بدافزارها و اینکه آیا اطلاعات به بیرون درز کرده است یا خیر.

این گروه فناوری مشخص نکرد که چه نوع بدافزاری استفاده شده است یا ماهیت حمله سایبری.

فوجیتسو همچنین نگفت که چه نوع اطلاعات شخصی ممکن است به سرقت رفته باشد، یا اطلاعات شخصی مربوط به چه کسانی باشد – مانند کارمندان، مشتریان شرکت یا شهروندانی که دولت‌هایشان از فناوری‌های شرکت استفاده می‌کنند.

فوجیتسو که مقر آن در ژاپن است، حدود 124000 کارمند دارد و به مشتریان دولتی و بخش خصوصی در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. این شرکت فناوری اخیراً به دلیل نقش خود در محکومیت های نادرست صدها کارمند اداره پست بریتانیا، که متهم به حسابداری نادرست و سرقت هایی بودند که بعداً به اشکالات نرم افزار رایانه Horizon که فوجیتسو توسعه داد نسبت داده شد، دوباره با خشم مواجه شد.

نمایندگان فوجیتسو بلافاصله به درخواست های TechCrunch برای اظهار نظر در مورد این حمله سایبری پاسخ ندادند.

فوجیتسو گفت که این حادثه را به مرجع حفاظت از داده های ژاپن، کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی گزارش کرده است، “در پیش بینی” که ممکن است اطلاعات شخصی به سرقت رفته باشد.

این شرکت نگفته است که آیا اخطارهای نقض اطلاعات مورد نیاز را با دولت یا مقام دیگری از جمله در ایالات متحده ارسال کرده است یا خیر.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا