دانش و فناوری

استارت‌آپ اجاره مبله Blueground با 560 میلیون دلار درآمد، افزایش 45 میلیون دلاری جدید، مشکلات مربوط به فناوری فناوری را نادیده می‌گیرد.

Alex Chatzieleftheriou پس از ناامیدی از کمبود آپارتمان های مبله کوتاه مدت در اروپا، Blueground را در سال 2013 تاسیس کرد. او به عنوان مشاور مک کینزی سفر می کرد و ماه ها تقریباً منحصراً در اتاق های هتل زندگی می کرد.

یک بار شرکت مجبور شد تا 15000 یورو برای یک اتاق هتل در آمستردام بپردازد. و نه فضای کافی و نه آشپزخانه ای برای پخت و پز وجود داشت. من سعی کردم یک ماه یا بیشتر آپارتمان اجاره کنم. اما کار سختی بود و صاحبخانه‌ها تمایلی به خرید مبلمان نداشتند. بنابراین من یک تجارت ایجاد کرده بودم که مشکل من را حل می کرد.»

چند سال بعد، در اوج همه‌گیری، تجارت برای دسته استارت‌آپ او – شرکت‌های اجاره آپارتمان مبله کوتاه‌مدت – رونق گرفت، زیرا مردم در حالی که از خانه کار می‌کردند در دنیا پرسه می‌زدند.

اکنون که بسیاری از کارفرمایان کارگران را به دفاتر فراخوانده اند، تقاضا برای مسکن موقت افزایش یافته است.

برخی از رقبای او دوام نیاوردند. زئوس زندگی می کند و WanderJaunt درهایشان را بست و کلیدها را پس داد. برخی از آنها به فرصت های خرید برای Blueground تبدیل شدند. در سال 2022، این شرکت جای پای محکمی در آمریکای لاتین به دست آورد خرید طبس، مجری بیش از 90000 آپارتمان مبله در برزیل. در عرض چند ماه، Blueground گیر افتاد پناهگاه مسافران، یک تجارت 15 ساله که مسکن بر اساس تقاضا برای کارگران در نزدیک به 20000 شهر در سراسر ایالات متحده فراهم می کند. در سال 2023، Nestpick را انتخاب کرد، بازاری برای اپراتورهای آپارتمان مبله، مانند Kasa و Placemakr، که به مشتریان امکان دسترسی به یک 18000 آپارتمان اضافی.

Chatzieleftheriou به TechCrunch گفت: Blueground اکنون شبکه جهانی خانه های آماده نقل و انتقال را برای اقامت یک ماهه یا بیشتر اداره می کند و 45 میلیون دلار سرمایه سری D را از سرمایه گذار جدید Susquehanna Private Equity Investments همراه با سایر حامیان از جمله WestCap جمع آوری کرده است. این شرکت مستقر در نیویورک گفت که همچنین تسهیلات بدهی از بارکلیز با مشارکت مورگان استنلی، دویچه بانک و HSBC تضمین کرده است که جایگزین و افزایش بدهی 40 میلیون دلاری Blueground از بانک سیلیکون ولی در سال 2021 شد.

Blueground آپارتمان ها را در محله های محبوب اجاره می دهد و سپس آنها را برای اجاره کنندگان تجهیز و مبله می کند. این شرکت در حال حاضر 15000 آپارتمان را در 32 بازار در 17 کشور مدیریت می کند. علاوه بر قراردادهای اجاره‌ای، Blueground اخیراً امتیازی را معرفی کرده است که با اپراتورهای محلی در ژاپن و تایلند همکاری می‌کند و واحدهای اپراتورهای شخص ثالث را در پلتفرم خود فهرست می‌کند.

این شرکت ارزش گذاری جدید خود را فاش نکرد، اما Chatzieleftheriou گفت که ارزش شرکت نسبت به دور قبلی افزایش یافته است. که طبق گزارشات، ارزش آن 750 میلیون دلار بوده است بعد از با جمع آوری 140 میلیون دلار سری C در سپتامبر 2021.

بر کسی پوشیده نیست که محیط جمع‌آوری سرمایه برای شرکت‌های در مراحل پایانی، به‌ویژه شرکت‌هایی که در بخش فناوری فناوری هستند، بسیار چالش‌برانگیز بوده است، که با افزایش نرخ‌های بهره آسیب دیده‌اند.

Chatzieleftheriou به TechCrunch گفت که رشد سریع و تقریباً سودآوری شرکت او به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا آخرین بودجه را متقاعد کنند.

Chatzieleftheriou گفت که فروش با 70 درصد افزایش به 560 میلیون دلار در سال 2023 نسبت به درآمد ناخالص 300 میلیون دلاری سال 2022 رسید. او اضافه کرد که حاشیه فروش خالص – یعنی پس از پرداخت اجاره به صاحبخانه ها – تقریباً 35٪ است و انتظار دارد Blueground در سال 2024 جریان نقدی مثبتی داشته باشد.

در حالی که خریدهای بیشتر محتمل به نظر می رسد، با توجه به پیش بینی Chatzieleftheriou از ادغام صنعت، تمرکز فوری روی ادغام این خریدهای اخیر است. بودجه جدید به سمت گسترش بازار، سرمایه‌گذاری‌های فناوری و احتمالاً هدف مالی نهایی یعنی عرضه اولیه عمومی سهام (IPO) خواهد رفت.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا